آرایش جنگی ارتش آمریکا مقابل محور مقاومت/ عکس و نقشه

    کد خبر :1030916

نحوه استقرار تجهیزات و نیروهای آمریکا به گونه‌ای است که کریدورهای زمینی، هوایی و دریایی مابین اضلاع محور مقاومت در منطقه با رژیم صهیونیستی تا حد ممکن مسدود شود.
روز پانزدهم مهر، پس از عملیات طوفان الاقصی، پشت دیوارهای حائل در اراضی اشغالی اتفاقی رخ داد که بلوک غرب به رهبری آمریکا سعی در پنهان کردن آن دارد. از همین روی است که ارتش آمریکا درحال چینش نیرو در سطح منطقه برای ایجاد چند لایه حفاظتی برای رژیم صهیونیستی است.

همزمان نیز سران آمریکا، فرانسه، انگلیس و آلمان به صورت قطاری طی دو هفته گذشته عازم تل آویو شدند تا مانع فروپاشی ساختارهای داخلی رژیم صهیونیستی شوند. به نحوی که رئیس جمهور آمریکا، شخصاً در نشست امنیتی اسرائیل حاضر می‌شود.

پنتاگون پس از عملیات طوفان الاقصی در حال گسیل قابل توجهی از نیرو و تجهیزات به غرب آسیاست. این تجهیزات شامل سامانه‌های پدافندی و موشکی می‌باشد. از طرفی، بین ایران و فلسطین اشغالی قریب به ۵۰/۰۰۰ نظامی آمریکا مستقر است. این تعداد منهای نیروهای حاضر در اراضی اشغالی و ناوگان‌های اعزامی است.

استقرار نظامیان ارتش آمریکا در غرب آسیا

آخرین وضعیت استقرار نظامیان ارتش آمریکا در غرب آسیا

ناوگانی از نیروی دریایی آمریکا در محیط پیرامون اراضی اشغالی واقع در مدیترانه شرقی مستقر شدند. ناو هواپیمابر «USS Gerald Ford» به عنوان پیشرفته‌ترین و بزرگترین ناو هواپیمابر جهان با اسکورت شش کشتی جنگی و ناو هوایپمابر «USS Eisenhower» با اسکورت ۵ کشتی جنگی هر کدام به استعداد ۷۵۰۰ نیروی نظامی اعزام شده‌اند.

ناو هواپیمابر «USS Gerald Ford» قادر به حمل قریب به ۹۰ هواپیمای جنگی و ۸ بالگرد «سیکورسکی اس اچ-۶۰ سی‌هاوک» است.گروه ضربتی «Ford» متشکل از رزمناو «نرماندی»، ناوشکن «توماس هادنر»، ناوشکن «رامیج» ، ناوشکن «کارنی»، ناوشکن «روزولت» است.

گروه ضربت ناو هواپیمابر فورد

گروه ضربت ناو هواپیمابر فورد (Ford) در یک نگاه

ناو هواپیمابر «USS Eisenhower» نیز قابلیت حمل بیش از ۶۰ جنگنده نظیر F/A-۱۸ را دارد. گروه ضربتی آیزنهاور مشتمل بر ناوشکن «Gravely»، ناوشکن «Mason» و ناوشکن «Philippine Sea» می‌باشد. آمریکا همزمان در حال تقویت کمی جنگنده‌های F-۳۵، F-۱۵ و F-۱۶ در غرب آسیا است. تعداد مشخصی از جنگنده‌های مذکور ذکر نشده است.

گروه ضربت ناو هواپیمابر آیزنهاور

گروه ضربت ناو هواپیمابر آیزنهاور (Eisenhower) در یک نگاه

موازی با موارد فوق، ناو گروه رزمیِ آبی-خاکی باتان (Bataan) در ناحیه دریای سرخ مستقر شده است. این ناوگروه در تابستان ۱۴۰۲ برای مقابله با نیروی دریایی سپاه به خلیج فارس اعزام شده بود. اکنون ناوگان دریایی آمریکا در سه نقطه خلیج فارس، دریای سرخ و مدیترانه شرقی مستقر شده‌اند.

آخرین آرایش استقرار ناوگان اعزامی ارتش آمریکا

آخرین آرایش استقرار ناوگان اعزامی ارتش آمریکا پس از عملیات طوفان الاقصی | تاریخ: یازدهم آبان
ناو هواپیمابر USS Gerald Ford با حروف (CVN-78)
ناو هواپیمابر USS Eisenhower با حروف (CVN-69)
ناو گروه USS Bataan با حروف (LHD-5)

مواضع ناوگروه‌های ضربتی و آبی-خاکی نیروی دریایی آمریکا
مواضع ناوگروه‌های ضربتی و آبی-خاکی نیروی دریایی آمریکا در سراسر جهان | تاریخ: ۸ آبان

آمریکا بزرگترین حامی رژیم صهیونیستی است که از زمان تشکیل حدود ۲۶۳ میلیارد دلار دریافتی داشته که ۱۳۰ میلیارد دلار آن، کمک‌های نظامی بوده است. از جمله این تجهیزات می‌توان به سامانه گنبدآهنین اشاره کرد که با پشتیبانی مالی واشنگتن توسعه یافت. پس از عملیات طوفان الاقصی، آمریکا از ارسال دو باتری گنبد آهنین به اسرائیل خبر داد.

سامانه دفاع هوایی «گنبد آهنین» مسئول مقابله با حملات راکتی نیروهای مقاومت فلسطینی است. اسرائیل ۱۰ سامانه دفاع هوایی «گنبد آهنین» در اختیار دارد. عمده اجزای موشک‌های مورد استفاده سامانه «گنبد آهنین» از سوی شرکت ریتون (Raytheon) در آمریکا تولید می‌شود. این شرکت یکی از بزرگترین شرکت‌های فعال در زمینه صنایع نظامی در آمریکا است.

مضاف بر این، آمریکا از طریق هواپیمای جاسوسی خود تحت عنوان «نورثروپ گرومن یی-۲ هاوکی» تحرکات جبهه مقابل خود را شناسایی می‌کند و به اطلاع نیروهای میدانی می‌رساند. روز ۲۷ مهر نیز گزارش شد که آمریکا ده‌ها هزار گلوله توپ ۱۵۵ میلی‌متری که مقرر شده بود به اوکراین ارسال شود، به اسرائیل انتقال خواهد داد.

آمریکا از سال ۱۹۸۴ میلادی شروع به ذخیره تجهیزات نظامی در خاک فلسطین اشغالی کرده است. این انبار موسوم به انبار ذخایر جنگی متفقین-اسرائیل (WRSA-I) است. در این انبار مهمات هدایت شونده دقیق، گلوله‌های توپخانه و سایر تجهیزات ذخیره می‌شوند.اکنون این انبار در اختیار ارتش رژیم صهیونیستی است. این اتفاق در جنگ ۳۳ روزه ۲۰۰۶ و جنگ ۲۰۱۴ غزه نیز انجام شد.

«لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا روز ۳۰ مهر در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد که سامانه دفاع موشکی تاد (THAAD) و همچنین چندین سامانه موشکی پاتریوت زمین به هوا را در سراسر منطقه غرب آسیا مستقر خواهند کرد. این شبکه پدافندی در زمین، به همراه ناوگان اعزامی آمریکا در دریا، موظف به مقابله با اضلاع محور مقاومت و به طور خاص انصار الله یمن هستند.

کیفیت حضور نظامیان آمریکا در اراضی اشغالی در هاله‌ای از ابهام است. امری که البته از گذشته بدین نحو بوده است. اما این کشور حداقل یک پایگاه نظامی در این کشور دارد. داده‌های آشکار نشان می‌دهد که حداقل یک پایگاه راداری با اسم رمز «سایت ۵۱۲» از سال‌ها پیش در اراضی اشغالی مستقر شده است.

اینترسپت نیز اخیراً در گزارشی نوشت که آمریکا یک پایگاه نظامی مخفی در ۳۲کیلومتری نوار غزه به‌عنوان پایگاه راداری هشدار اولیه تأسیس کرده که به «۵۱۲» معروف است.

از طرفی، روزنامه «نیویورک تایمز» گزارش داد که آمریکا شماری از افسران ارتش از جمله ژنرال «جیمز گلین» از سپاه تفنگداران دریایی آمریکا را برای هدایت عملیات نظامی در نوار غزه به اراضی اشغالی اعزام کرده است. برآوردها بر این است که عددی بالغ ۵۰۰۰ نظامی آمریکا مستقیماً در حمله زمینی به نوار غزه حضور دارند.

ژنرال «جیمز گلین» از سپاه تفنگداران دریایی آمریکا

ژنرال «جیمز گلین» از سپاه تفنگداران دریایی آمریکا مسئول هدایت عملیات زمینی علیه غزه شد
هفتم آبان گزارش شد که او به آمریکا بازگشته است!

 فارس

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید