آخرین وضعیت مناطق سیل زده شمال شرق/ احتمال افزایش قربانیان

    کد خبر :78100

رییس سازمان مدیریت بحران کشور آخرین آمار جانباختگان و مفقودان حادثه سیل در شمال شرق کشور را اعلام و از احتمال افزایش شمار مفقودی‌ها و جانبختگان خبر داد.

اسماعیل نجار در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت امدادرسانی در مناطق سیل‌زده اظهار کرد: بنابر آمارها 8 نفر در استان خراسان رضوی جان خود را از دست دادند که دو نفرشان در دره‌گز، 5 نفرشان در کلالک و یک نفرشان در نیشابور فوت شده‌اند.

وی اضافه کرد: در استان خراسان شمالی نیز یک تن و در استان گلستان نیز 4 نفر جان خود را از دست داده‌اند که البته دونفرشان مفقود شده‌اند اما شواهد حاکی از آن است که جان خود را از دست داده‌اند.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه احتمال افزایش تعداد مفقودی‌ها و جانباختگان سیل اخیر وجود دارد، گفت: تعداد زیادی خودرو در مسیر رودخانه قرار داشت که آب‌ها اینها را با خود برده و گمانه‌زنی‌های اولیه حاکی از این است که 114 خودرو را آب برده و دچار خسارت شده‌اند که ممکن است افرادی در این خودروها حضور داشته باشند بنابراین شهروندانی که احتمال می‌دهند اقوام یا آشنایانشان در این حادثه مفقود شده باشند، به عوامل انتظامی مستقر در محل مراجعه کرده و مشخصاتشان را اعلام کنند.

نجار در مورد فوتی در خراسان شمالی نیز گفت: 4 نفر در سواری پراید بودند که یکی از آنان جان خود را از دست داد و سه نفر دیگر نیز که از میانه سیل نجات داده شده بودند به بیمارستان منتقل شدند. در استان گلستان نیز یک خودروی سواری وارد سیلاب شد که سه سرنشین داشت که یکی از سرنشینان فوت شده اما از دو سرنشین دیگر اطلاعاتی در دست نیست و احتمالا فوت شده‌اند که جست‌وجو برای یافتن آنها ادامه دارد.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور افزود: یک تن دیگر نیز در اینچه برون استان گلستان به دلیل طوفان فوت کرده است، این فرد از بلندی به پایین پرت شده است.

به گفته نجار، جست‌وجوها برای یافتن مفقودان سیل اخیر ادامه دارد و امدادرسانی برای کمک به حادثه‌دیدگان و واحدهای آسیب دیده نیز در حال انجام است.

وی درباره خسارات وارده در این سیلاب در چهار استان خراسان رضوی، خراسان شمالی، گلستان و سمنان نیز گفت: تیم‌های ارزیاب از بنیاد مسکن و فرمانداری‌ها و استانداری‌ در محل حاضر شده و بررسی‌ها را آغاز کرده‌اند که نتایج بررسی آنان به زودی اعلام خواهد شد. در حال حاضر می‌توان گفت که خساراتی به تاسیسات زیربنایی، جاده‌ها و واحدهای مسکونی وارد شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید