آخرین وضعیت تله‌کابین و حمام باغ لـله کرمان

    کد خبر :536741

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان به تشریح آخرین وضعیت تله‌کابین، تقاطع‌های غیرهم‌سطح و حمام باغ لـله پرداخت.

“مصطفی آیت‌الهی‌موسوی” به تشریح آخرین وضعیت پروژه‌های شهری پرداخت و در ابتدا از پروژه تقاطع غیرهم‌سطح ابوذر سخن به میان آورد و گفت: این پروژه مراحل آخر خود را طی می‌کند و به احتمال زیاد در خردادماه امسال افتتاح می‌شود.

وی به پروژه پل امیرکبیر اشاره کرد و ادامه داد: معارض برق پل امیرکبیر در حال رفع است و بلافاصله پس از برطرف شدن این مشکل، ادامه عملیات حفاری آغاز می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان بیان کرد: طبق توافق با محیط زیست، راستگرد پل غدیر انجام خواهد شد و یک مشکل تملک نیز در این پروژه وجود دارد که پیگیر رفع این مشکل هستیم.

وی اظهار کرد: عملیات اجرایی تقاطع پل راه‌آهن پس از اتمام پروژه تقاطع غیرهم‌سطح ابوذر، آغاز می‌شود.

این مقام مسئول از بهره‌برداری اولیه پروژه تله‌کابین کرمان در نیمه اول امسال خبر داد و اظهار کرد: پایه‌های آخرین ایستگاه تله‌کابین نصب شده و همچنین تجهیزات آن در حال نصب است. این پروژه مدتی با مشکلات مالی مواجه شده بود که این مشکل رفع شده، ضمن آنکه دکل‌های مخابراتی واقع در محدوده این طرح جابجا خواهند شد.

حمام باغ لـله

به گزارش ایسنا، حمام باغ لـله مربوط به دوره قاجار و در کرمان، خیابان شریعتی، کوچه شماره ۱۳ واقع شده و این اثر در تاریخ ۲۲ مرداد ۱۳۸۴ به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

قدمت باغ لـله ۲۰۰ سال است که قبلاً باغی بزرگ و متعلق به خواجه اتابک بزقوش از عرفا و سیاستمداران کرمان بود، گرمابه‌ای هم که در این محله وجود دارد به دستور او ساخته شده است.

به گواه تاریخ، این حمام از قدیمی‌ترین حمام‌های استان کرمان به شمار می رود و تا چندی پیش فعال بود ولی بعد از آن به دلیل بالا آمدن آب‌های زیرزمینی تعطیل شد که در دوره “علیرضا رزم‌حسینی” استاندار وقت کار مرمت آن آغاز شد.

آیت‌اللهی‌موسوی در خصوص پروژه حمام باغ لـله به ایسنا گفت: کار مرمت این اثر تاریخی در حال انجام بود که متاسفانه به دلیل پیش‌بینی نشدن برخی مسائل، سطح آب‌های زیرسطحی بالا آمد، لذا شهرداری مدتی برای تهیه طرح مقابله با این مشکل این پروژه را متوقف کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید