آخرین وضعیت بیماری شاه عربستان به روایت سه منبع سعودی

    کد خبر :732842

سه منبع مطلع سعودی به خبرگزاری رویترز گفتند که حال «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه سعودی در حال ثبات قرار گرفته و حال او نسبتا خوب است.

دیوان پادشاهی سعودی روز دوشنبه از انتقال ملک سلمان (۸۴ ساله) به بیمارستان «ملک فیصل» برای انجام برخی آزمایش‌ها به دلیل التهاب در کیسه صفرا خبر داد و جزئیات بیشتری در این خصوص ارائه نکرد.

یکی از سه منبع که از مقامات منطقه ریاض است، مدعی شد که با یکی از فرزندان پادشاه سعودی صحبت کرده و شنیده است که حال وی با ثبات است و جای نگرانی نیست.

یک مقام آگاه نیز شب گذشته و دیگری نیز امروز به رویترز گفته‌اند که حال پادشاه سعودی خوب است.

خبرگزاری رسمی سعودی (واس) نیز دیروز مدعی شد که ملک سلمان با رهبران کویت، بحرین و اردن به صورت تلفنی گفت‌وگو کرده است.

یک منبع دیپلماتیک سعودی نیز به رویترز گفت که محمد بن سلمان که روز دوشنبه از کاخ خود در شهر «نئوم» در ساحل دریای سرخ به ریاض بازگشته بود، نشست خود با هیأت عراقی را لغو کرد و همچنان در ریاض به سر می‌برد.

به گزارش همشهری آنلاین، این حالی است که صبح امروز برخی منابع قطری مدعی شدند که ملک سلمان درگذشته و خبر آن به دلیل برخی مصالح هنوز اعلام نشده است.

الرأی قطر گزارش داد که منابع غیررسمی از مرگ سلمان بن عبدالعزیز خبر می‌دهند. به‌ ادعای این منابع، تلاش پزشکان برای نجات جان پادشاه عربستان در بیمارستان «ملک فیصل» ناموفق بوده است.

این منبع قطری افزود: پوشش امنیتی شدیدی وجود دارد تا مانع از انتشار خبر مرگ پادشاه عربستان شود، زیرا سعودی‌ها نگران هستند با انتشار خبر، اوضاع متشنج شود و تحولات مطابق میل محمد بن‌سلمان، ولیعهد سعودی پیش نرود.

سلمان بن‌عبدالعزیز از روز دوشنبه برای انجام معاینات پزشکی در بیمارستان «ملک فیصل» ریاض بستری شد.

«انجام پاره‌ای معاینات پزشکی و التهاب کیسه صفرا» دلیل بستری شدن پادشاه ۸۴ ساله عربستان در بیمارستان عنوان شده است.

سلمان از سال ۲۰۱۵ زمام امور را در عربستان سعودی در دست دارد، اما کشور در عمل از سوی پسرش محمد بن‌سلمان ۳۴ ساله، ولیعهد اداره می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید