آخرین مهلت برای خرید عرضه اولیه کرمان خودرو

    کد خبر :128825

مهلت یک ماهه خرید عرضه اولیه Long Term گروه اقتصادی کرمان خودرو به روش پذیره نویسی حق تقدم امروز پایان پیدا می کند.
به گزارش بازتاب ،تا به امروز 30 میلیارد تومان از 100 میلیارد تومان سهم قابل پذیره نویسی گروه اقتصادی کرمان خودرو در بازار سهام معامله شده و این در حالی است که این فرصت جذاب سرمایه گذاری بلند مدت برای صندوق های سرمایه گذاری مشترک به دلیل مقررات فرابورس قابل استفاده نیست!
این عرضه اولیه برای افزایش سرمایه گروه اقتصادی کرمان خودرو به منظور راه اندازی خط رنگ خودرو با تکنولوژی DURR آلمان انجام می شود و سرمایه گذاران می توانند هر سهم کرمان خودرو این وارد کننده و مونتاژ کار خودروهایی همچون سانتافته ، آی 20 و اکسنت را با قیمت اسمی 100 تومان خریداری کنند ، شرکتی که برای سال جاری حدود 14 تومان به ازای هر سهم سود پیش بینی کرده است و به دنبال توسعه پیش رو در معرض رشد سودآوری قرار گرفته است.
گروه اقتصادی کرمان خودرو با مشارکت تامین سرمایه نوین دوم مهرماه سال جاری روش جدیدی را در عرضه اولیه سهم در فرابورس ایران رقم زد.در این روز نماد کرمان خودرو در بازار دوم فرابورس ایران بازگشایی شد با این روش که سهامداران اصلی این گروه با سلب حق تقدم از خود و گرفتن مجوز افزایش سرمایه از سازمان بورس و اوراق بهادار اجازه پذیره نویسی بخشی از سهام این شرکت 500 میلیارد تومانی را در بازار سرمایه به فعالان اقتصادی و سهامداران دادند.
این روش عرضه اولیه با پیگیری ها و مشاوره تامین سرمایه نوین و موافقت فرابورس ایران انجام شد و در حالی کرمان خودرو اولین شرکتی است که با این روش جدید در بازار سهام حاضر می شود که در دنیا 30 درصد عرضه ها با این روش صورت می گیرد و به دلیل عدم دخالت سهامدار عمده در عرضه هایی که در پذیره نویسی انجام می شود سهم ها اغلب شانس بیشتری برای رشد دارند.
گفتنی است، خط تولید رنگ کرمان خودرو در300 هزار مترمربع و دو طبقه سرپوشیده در منطقه ویژه اقتصادی احداث خواهد شد . ظرفیت این خط 20 واحد در ساعت است.در واقع به ازای هر سه دقیقه یک ماشین رنگ زده می شود، همچنین می توان از بالا بودن سطح اتوماسیون، در سیستم های تولیدی وکنترل کیفی و سازگاری با محیط زیست به عنوان مزایای این پروژه نام برد.با توجه به مزایای این پروژه، تلاش شد تا با انجام این عرضه اولیه در قالب افزایش سرمایه، مردم هم در منافع حاصل از آن مشارکت یابند. بر این اساس در این عرضه اولیه، سهم با ارزش اسمی عرضه شد و از سهامداران فعلی نیز حق تقدم سلب شد. در واقع دلیل عرضه سهم با قیمت اسمی جذابیت و سودکردن شرکای جدید شرکت است.
به دنبال اجرای این پروژه، سود هر سهم گروه مالی اقتصادی کرمان خودرو برای سال مالی 96، 140 ریال، سال 97 به 287 ریال، سال 98به 403 ریال و در نهایت در سال 99 به 478 ریال افزایش خواهد یافت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید