آخرین جزئیات پرونده نیلوفر حامدی و الهه محمدی از زبان سخنگوی قوه قضائیه

  • سیاسی
  • سه شنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ ۱۳:۵۲
    کد خبر :1012142
پرونده نیلوفر حامدی و الهه محمدی

ستایشی، سخنگوی قوه قضاییه گفت: این دو متهم در مقاطعی همکاری‌هایی با دولت متخاصم آمریکا داشتند که به زودی گزارش کاملی از این موضوع در اختیار عموم ملت بزرگوار ایران قرار خواهد گرفت.

مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضاییه گفت: موضوع اتهامی دو خبرنگار «نیلوفر حامدی» و «الهه محمدی» ارتباطی با گزارش مرگ خانم مهسا امینی و حرفه خبرنگاری آنها ندارد.

وی افزود: این دو متهم در مقاطعی همکاری‌هایی با دولت متخاصم آمریکا داشتند که به زودی گزارش کاملی از این موضوع در اختیار عموم ملت بزرگوار ایران قرار خواهد گرفت.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: تلاطم‌های سیاسی و مطالبات برخی از دسته‌بندی‌ها با صورت‌بندی‌های مختلف نباید حرکت کلی عدالت محورانه قوه قضاییه را تحت تاثیر قرار دهد.

مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضاییه امروز سه شنبه ۱۰ مرداد ماه در نشست خبری امروز اظهار کرد: قوه قضاییه در دوره تحول و تعالی تلاش داشته است تا با رفتار عقلایی و منطقی بر پایه قانون گرایی را به منصه ظهور رسانده و بر آن اصرار ورزد.

وی افزود: تلاطم‌های سیاسی و مطالبات برخی از دسته‌بندی‌ها با صورت‌بندی‌های مختلف نباید حرکت کلی عدالت محورانه قوه قضاییه را تحت تاثیر قرار دهد و مناف رفتار قانونی را از قوه قضاییه سلب کند.

سخنگوی قوه قضاییه با بیان اینکه همکاری با تمام دستگاه‌ها و افراد مسئول در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را وظیفه خود می‌دانیم، تصریح کرد: تلاش می‌کنیم تا وزن قانون مندی خود را بر تمامی رفاقت‌ها چیره ساخته و نگذاریم تا حق قانونی مردم و مطالبات بر حق آن‌ها تضییع شود.

وی افزود: بر همین اساس تمرکز خود را بر اجرایی ساختن مطالبه به حق مقام معظم رهبری و مردم در خصوص تحقق شعار سال قرار دادیم و معتقدیم که پرونده‌های جدید باز شده در افکار عمومی به صورت روز مره نباید کلیه مسئولان نظام را از تحقق هدف اصلی سال دور سازد.

ستایشی ادامه داد: قوه قضاییه روزمرگی و گرفتار شدن در این فرآیند که دیگران برای مسئولان باز کرده اند را منجر به دور شدن از افق ترسیمی مقام معظم رهبری و مردم ارزیابی کرده و تلاش دارد تا به شدت از آن اعتراض کند.

وی افزود: در دوران تحول و تعالی تلاش داشته ایم تا با پرهیز از رفتار‌های احساسی، واکنشی و تبلیغاتی و به خدمت گرفتن ظرفیت‌های فکری اغلب متخصصان، ریل حرکتی قوه قضاییه را به سمت اجرای دقیق قانون و فنی شدن امور پیش ببریم.

سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به حضور رئیس دستگاه قضا در جمع قضات و نخبگان عالی رتبه قضایی و برجسته دیوان عالی کشور برای اولین بار به منظور نظر خواهی آن‌های در خصوص انتخاب ریاست دیوان عالی کشور، گفت: در همین راستا این اقدام قابل ارزیابی است.

وی افزود: تلاش کردیم تا مطالبه گری در درون قوه قضاییه را نهادینه سازیم و در این رابطه نقد از درون با هدف اصلاح گری و زدودن پیرایه‌ها را به فال نیک گرفته و اساسا این نقدر را در بالاترین سطوح دنبال کردیم.

وی افزود: قوه قضاییه یکی از منتقدان جدی و دارای تخصصی است که رفتار‌های صورت گرفته تحت عنوان دستگاه قضایی که تناسبی با قانون نداشته را به نقد نشسته است. نقد اخیر رئیس قوه قضاییه درباره لزوم دقت و توجه قضات دیوان عالی کشور درباره عدم صدرو آرای خلاف بین شرع و یا نقد دیگر رئیس دستگاه قضایی در خصوص لزوم اطلاع به ممنوع الخروجی‌ها و یا نمونه‌های متعدد دیگر در این خصوص را می‌توان در این قالب مورد سنجش و ارزیابی قرار داد.

سخنگوی دستگاه قضا گفت: کمترین مشکلات برای ما در قوه قضاییه قابل اهمیت است. حتی اگر دو مورد هم وجود داشته باشد باید به آن دو مورد نیز توجه ویژه شود.

ستایشی تاکید کرد: بر پایه ضرورت اجرایی سند تحول قضایی، جشنواره‌ای با عنوان نقد برتر در دستگاه قضایی برگزار شد و هدایایی به برترین منتقدان قوه قضاییه اهدا شد. مدار حرکت قوه قضاییه، استفاده از خرد جمعی، تلاش همگانی برای تحقق قانون و اجرای عدالت برای همگان و قاطعیت در برابر گردن کشان قانون شکن و حراست از حق مظلومان و پرهیز از جو زدگی‌های سیاسی و جناحی است که به آن التزام داشته و عمل می‌کنیم.

سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به هتک حرمت به قران کریم گفت: با موضوع هتک حرمت قرآن کریم در کشور‌های اروپایی مواجه هستیم که باید محکم و استوار مانند تمامی ملت‌های مسلمان و خاصه ملت بزرگوار ایران اسلامی مواضع خود را در مرود این موضوع اعلام کنیم. هرچند که این مواضع در مقاطع زمانی اعلام شده است.

وی افزود: از اقدام هتاکانه در توهین به کتاب آسمانی و مقدس ما که با چراغ سبز برخی دولت‌های غربی در اروپا صورت گرفته است که در خصوص آن ابراز انزجار و تنفر می‌کنیم و معتقدیم که بی‌شک دست ناپاک و جنایت پیشه صهیونیست هم، چون همیشه در پس پرده این هتاکی قرار دارد.

ستایشی بیان کرد:، اما دولت‌های حامی بدانند که با حمایت از این اقدام خود را در مقابل خشم مقدس تمامی مسلمانان عالم قرار داده و با این همراهی و سکوت روز به روز واگرایی خود با مسلمانان را بیشتر و افزون می‌کنند. سرانجام نیز نور خدا نه تنها خاموش شدنی نیست بلکه شعاع پرتو افکن آن افزایش خواهد یافت.

ستایشی در واکنش به اینکه برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی مدعی شدند که کم کاری‌هایی بابت اجرای قانون تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار در زمینه مراحل آزمون وکلات سراسری از سوی قوه قضاییه صورت گرفته است و در این رابطه به وزیر دادگستری تذکر دادند، اظهار کرد: همیشه اعلام کردیم فصل الخطاب قانون است و باید تمامی آحاد جامعه و مجموعه‌های تصمیم گیر و تصمیم ساز بر انجام و اجرای آن پایبند باشند.

وی افزود: نسبت به بحث صدور مجوز‌های کسب و کار در زمینه مراحل آزمون وکلای سراسری اختلاف نظر‌هایی وجود داشت که این مورد را به قانون موکول کردیم و زمانی که در این رابطه قانون تصویب شد، قانون فصل الخطاب است و آن را اجرا خواهیم کرد.

سخنگوی قوه قضاییه با بیان اینکه به نظر بنده بحث مذکور در خصوص کارآموزی وکالت است، تصریح کرد: آزمون کارآموزان اگر برگزار می‌شود، صرفا در راستای ارتقای دوره کارآموزی است.

وی افزود: باید امور مردم را به دست کسی بدهیم که دارای توانایی‌های علمی و فنی بسیار بالایی باشد. لذا در دوره‌های کارآموزی یک آزمون برای بررسی توانایی‌های فرد برگزار می‌شود تا در خصوص موارد مورد نظر در این زمینه ارزیابی شود و اگر در این آزمون آزمون دهنده نمره حدنصاب را کسب نکند باید دوره کارآموزی را مجدد طی کند و دلالتی بر مردودی کارآموز ندارد.

جماران

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید