آثار سه کارگردان زن ایرانی در موزه ماکسی رم مرور می شود

    کد خبر :308843

رخشان بنی‌اعتماد، نرگس آبیار و آیدا پناهنده در برنامه «سه زن، سینمای دیگری از ایران» در موزه ماکسی رم حضور پیدا می‌کنند.

به گزارش بازتاب به نقل از روابط عمومی فیلم «شبی که ماه کامل شد»، سه زن سینماگر ایرانی برای حضور در برنامه «سه زن، سینمای دیگری از ایران» و نمایش فیلم‌های شان به ایتالیا سفر کرده‌اند.

موزه ماکسی رم با دعوت از رخشان بنی‌اعتماد، نرگس آبیار و آیدا پناهنده و مرور آثار این کارگردانان از تاریخ ۲ تا ۴ تیرماه برنامه‌ای را با عنوان «سه زن، سینمای دیگر از ایران» با حمایت جشنواره فیلم‌های آسیایی رم، سیتی فست و بنیاد سینمای شهر رم و با طراحی ایتالو اسپینلی و ماریو سستی برگزار می‌کند.

در روز اول این برنامه، فیلم‌های «نرگس» و «نفس»، در روز دوم «زیر پوست شهر»، «شیار ۱۴۳» و «اسرافیل» و در روز سوم «بانوی اردیبهشت» و «قصه‌ها» با زیرنویس ایتالیایی به نمایش در می‌آیند.

موزه ماکسی شهر رم موزه ملی هنر قرن بیست و یکم ایتالیا است که با طراحی زاها حدید معمار معروف و فقید از سال ۲۰۱۰ آغاز به کار کرده است. این موزه در ماه مارس ۲۰۱۵ نیز برنامه «قصه‌های هزار و یک شب: تاریخ تدوین نشده» را درباره ایران برپا کرده بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید