بازتاب ایران

آتلانتیک کانسیل: روسیه از برجام ترسید/ دِ هیل: بازرس کل به پرونده جان کری وارد می شود/ اورشلیم پُست: بایدن در مقابل ایران بازدارندگی ایجاد می کند/ اسپوتنیک: اسرائیل ترور ژنرال سلیمانی را هدایت کرد

    کد خبر :805935

«بازتاب» سعادت شریفی پور – رسانه‌های معتبر خارجی در ساعات گذشته از تحولات و رویدادهای مرتبط با ایران غافل نبوده و مطالب قابل‌تأملی را پیرامون مسائل مرتبط با ایران به رشته تحریر درآوردند مثل اندیشکده آتلانتیک کانسیل، روزنامه دِ هیل، روزنامه اورشلیم پُست و خبرگزاری اسپوتنیک تأکید بر موضوعاتی چون روسیه از برجام ترسید، بازرس کل به پرونده جان کری وارد می شود، بایدن در مقابل ایران بازدارندگی ایجاد می کند، اسرائیل ترور ژنرال سلیمانی را هدایت کرد، نوشتند.

در ادامه به‌اختصار به اهم مطالبی که در 24 ساعت گذشته در مورد ایران در رسانه‌های معتبر خارجی منتشرشده است، اشاره می‌کنیم.

آتلانتیک کانسیل: روسیه از برجام ترسید

فایل صوتی منتشر شده از صحبت های آقای ظرفیت در رسانه ها تبعات زیادی داشته است. در رسانه های داخلی بیشترین توجه به صحبت های ایشان درباره شهید سلیمانی بوده است، در برخی رسانه ها به موضوع رفتار روسیه در قبال برجام نیز پرداخته شده است.

اندیشکده آتلانتیک کانسیل در این باره نوشت: روسیه مخفیانه از توافق هسته ای ایران ترسید.

در ادامه تاکید شده است: فایل صوتی منتشر شده از آقای ظریف نه تنها در خود نقدهایی به دوگانگی در درون جمهوری اسلامی ایران را جای داده است، بلکه به مسئله برجام و کارشکنی های روسیه نیز پرداخته است.

همچنین افزوده است که روسیه از عادی سازی روابط ایران و غرب هراس داشته است و سفر شهید سلیمانی به مسکو در راستای تضعیف برجام بوده است.

این اندیشکده دلایل ترس روسیه از برجام را شامل ترس از به حاشیه رانده شدن در اثر تنش زدایی در روابط ایران و غرب و همچنین کاهش قیمت نفت و گاز به علت لغو تحریم های اقتصادی ایران، بیان می کند.

برجام

در پایان این رسانه ناتوانی مسکو برای کمک به احیای برجام و تغییر نظر ایران در مسائل منطقه ای را ناشی از نااطمینانی این کشور از کاهش تنش ایران و آمریکا می داند، این اندیشکده معتقد است بایدن می تواند با پیوستن به برجام از این ترس روسیه بهره ببرد.

دِ هیل: بازرس کل به پرونده جان کری وارد می شود

در فایل صوتی منتشر شده از آقای ظریف، بخشی از بحث به صحبت های جان کری و آقای ظریف درباره سوریه پرداخته است که به گفته آقای ظریف ایشان از طریق جان کری مطلع شده اند در سوریه حملاتی از سوی اسرائیل به منافع ایران صورت گرفته است.

روزنامه دِ هیل در این باره نوشت: از بازرس کل کشور خواسته شده است به تحقیق درباره جان کری بپردازد.

سه نماینده جمهوری خواه از سرپرست بازرسی کل وزارت امورخارجه خواستند تحقیقات در مورد جان کری را آغاز کند.

همچنین افزوده است: طبق فایل صوتی منتشر شده از وزیرامورخارجه ایران، آقای کری وی را از 200 حمله اسرائیل به منافع ایران در سوریه مطلع کرده است.

نمایندگان جمهوری خواه همچنین ایران را یک تهدید امنیتی خطرناک برای منافع ایالات متحده و اسرائیل قلمداد کرده اند و از بازرسی خواسته اند ادعای آقای ظریف را به دقت مورد بررسی قرار دهد و از آقای کری پاسخ دریافت کند.

جان کری

در پایان این روزنامه به پاسخ جان کری به گفته های آقای ظریف اشاره می کند که در توئیتر خود این صحبت ها را رد کرده است و مدعی است چنین اتفاقی نه در دوره وزارت او و نه در دوره های دیگر رخ نداده است.

اورشلیم پُست: بایدن در مقابل ایران بازدارندگی ایجاد می کند

رئیس جمهور جدید ایالات متحده به دلیل وارد شدن به مذاکرات هسته ای و قول بازگشت به برجام از سوی مخالفان مورد انتقاد است که خطر تهدید هسته ای از سوی ایران را نادیده می گیرد.

روزنامه اورشلیم پُست درباره این موضوع نوشت: بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده برای مقابله با تهدیدهای ناشی از برنامه های هسته ای ایران اقدام می کند.

در ادامه آمده است: جو بایدن در اولین سخنرانی خود در کنگره گفت که برای مقابله با تهدیدات ناشی از برنامه هسته ای ایران و کره شمالی از طریق دیپلماسی و بازدارندگی با متحدان آمریکا همکاری نزدیکی خواهد داشت.

بایدن

این روزنامه با استناد به سخنرانی بایدن امیدوار است دولت ایالات متحده، ایران را از تبدیل شدن به تهدید هسته ای دور کند.

اسپوتنیک: اسرائیل ترور ژنرال سلیمانی را هدایت کرد

روز چهارشنبه رئیس جمهور حسن روحانی درباره نقش داشتن اسرائیل در ترور شهید سلیمانی صحبت کرد، این صحبت ها در رسانه های بین المللی بازتاب داشته است.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره نوشت: روز چهارشنبه رئیس جمهور ایران در جلسه کابینه ادعا کرد اسرائیل پشت پرده ترور سلیمانی بوده است، او توضیح داد که حمله هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا توسط صهیونیست ها هدایت شده است.

همچنین افزوده است: آقای روحانی دونالد ترامپ را فرمانده قاتل خواند اما صهیونیست ها را مسئول شهادت سلیمانی دانست.

این خبرگزاری مدعی است آقای روحانی هیچ مدرکی برای صحبت های خود ارائه نکرده است و دولت های قبل از دونالد ترامپ در آمریکا را دوست صهیونیست ها دانسته اما ترامپ را مزدور آن ها توصیف کرده است.

سلیمانی

در پایان این خبرگزاری از قول آقای روحانی آورده است: مذاکرات وین در اوج موفقیت برای کاهش تنش میان ایران و آمریکا است و پخش شدن صحبت های آقای ظریف را رفتاری هدفمند برای آسیب زدن به این مذاکرات دانسته و افزوده است رمز موفقیت اتحاد است.

 

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید