آتش‌سوزی یک مجتمع فرهنگی در مشهد / نجات ۱۹ نفر از میان دود و آتش

    کد خبر :782358

مدیرعامل آتش‌نشانی مشهد از حادثه آتش سوزی و تلاش گروه‌های اطفاء حریق و امداد و نجات چندین ایستگاه برای نجات ۱۹ نفر از میان دود و آتش در یک مجتمع فرهنگی خبر داد.

مسعود ظهوریان با اعلام این خبر بیان کرد: در پی تماس تلفنی شهروندان با سامانه ۱۲۵ مبنی بر وقوع آتش‌سوزی مهیب در یک مجتمع فرهنگی، ستاد فرماندهی بلافاصله بیش از ۴۰ آتش‌نشان و نجاتگر به همراه ۱۵خودروی سبک و سنگین اطفاء حریق و امداد ونجات و دو دستگاه نردبان ۳۲ متری و خودرو پشتیبانی تجهیزات را به محل حادثه در خیابان شهید مطهری اعزام کرد.

مدیرعامل آتش‌نشانی مشهد افزود: آتش‌نشانان به محض حضور در محل مشاهده کردند که آتش سوزی در طبقه دوم این مجتمع فرهنگی رخ داده و دود ناشی از این حریق در تمامی طبقات متصاعد شده که این اتفاق منجر به محبوس شدن افراد در داخل این مجموعه شده بود. بلافاصله آتش‌نشانان و نجاتگران ضمن مهار حریق، اقدام به نجات افراد گرفتار در محل، شامل ۱۲ کودک، ۶ زن و یک مرد با استفاده از تجهیزات ویژه کردند.

به گزارش ایلنا، وی با بیان اینکه علت دقیق وقوع این حریق توسط کارشناسان آتش نشانی مشهد در دست بررسی است، خاطرنشان کرد: آتش‌نشانان پس از تهویه و رفع دودگرفتگی طبقات این مجموعه به ماموریت خود پایان داده‌اند.

همچنین محمد علیشاهی، مدیر روابط‌عمومی اورژانس مشهد نیز با تأیید این خبر گفت: در پی اعلام این حادثه به سامانه ۱۱۵ پنج دستگاه آمبولانس و یک اتوبوس آمبولانس به محل اعزام و تکنسین‌های اورژانس ۱۳ نفر را که دچار استرس، شوک و دودزدگی ناشی از حادثه شده بودند را برای سیر مراحل درمان به بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد مشهد منتقل کردند که خوشبختانه مصدومیت افراد جدی نیست.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید