آتش‌سوزی گسترده انبار ضایعات در کرمان

    کد خبر :782007

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان از وقوع یک فقره آتش‌سوزی در شهرک صنعتی شهر کرمان خبر داد.

رضا میرزایی در گفت و گو با ایلنا گفت: این حریق که باعث ایجاد ابرهای سیاه در آسمان کرمان شد، مربوط به یک انبار ضایعاتی در بلوار شهرک «صنعتی» است.

وی افزود: این انبار، محل جمع‌آوری لاستیک و اقلام ضایعاتی مثل لاستیک، چوب و پوست پسته بود که برای خوراک طیور فرآوری و استفاده می‌شود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان با بیان اینکه در کمترین زمان ممکن از لحظه اعلام وقوع حریق، اولین خودوری آتش‌نشانی از نزدیک‌ترین ایستگاه به محل اعزام شد، گفت: به‌ دلیل حجم بالای آتش‌سوزی، به‌ سرعت شش دستگاه خودروی آتش‌نشانی از پنج ایستگاه دیگر نیز به محل حادثه اعزام شدند.

میرزایی ادامه داد: در حال حاضر، 25 آتش‌نشان مشغول اطفای حریق هستند و برای پنج دستگاه خودرو هم، آب‌گیری مجدد انجام شده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان خاطرنشان کرد: همچنین یک دستگاه لودر شهرداری هم از منطقه یک شهری، مشغول زیر و رو کردن اقلام ضایعاتی است و با توجه به وسعت آتش سوزی و سوختن مواد مختلف ضایعاتی از جمله لاستیک و چوب که با حجم شعله و دود زیاد همراه است و وقتی دچار آتش سوزی می شود با درون سوزی شدید همراه است و اطفاء حریق آن به آب فراوان نیاز دارد که با تلاش بیش از 4 ساعت 25 آتش نشان این آتش سوزی در حال اطفاء حریق است و آتش در کنترل آتش نشانان است.

وی افزود: در این عملیات اطفاء حریق با توجه به آبگیری مجدد خودروها در مجموع بیش از 70 هزار لیتر آب مورد استفاده قرار گرفت.

میرزایی در پایان به شهروندان توصیه کرد: نکات ایمنی را جدی گرفته و از انبار کردن مواد ضایعاتی و به آتش کشیدن آنها به دلیل استفاده از سیم ها درون لاستیک جدٱ خودداری شود و بدانند بزرگترین حوادث در دل کوچکترین بی احتیاطی ها نهفته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید