آتش‌سوزی در پارکینگ یک ساختمان مسکونی/ نجات ۲۵ نفر از ساکنان ساختمان

  • حوادث
  • دوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۹ ۹:۲۰
    کد خبر :765668

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی از نجات جان ۲۵ نفر از ساکنان یک ساختمان ۱۰ واحدی در خیابان نیروی هوایی به دلیل آتش‌سوزی در پارکینگ خبر داد.

جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران در گفت و گو با ایلنا درباره جزییات این حادثه گفت: در ساعت ۰۴:۴۱ صبح امروز یک مورد آتش‌سوزی در یک ساختمان مسکونی واقع در خیابان اول نیروی هوایی، خیابان ساداتی به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران اطلاع داده می‌شود.

وی با بیان اینکه بلافاصله ۳ ایستگاه آتش‌نشانی به همراه نردبان هیدرولیکی و خودروهای تنفسی به محل حادثه اعزام شد، ادامه داد: محل حادثه یک ساختمان ۵ طبقه ۱۰ واحدی بود. در طبقه همکف این ساختمان که پارکینگ ساختمان نیز بود دو دستگاه خودرو و چند دستگاه موتورسیکلت قرار داشت.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران با بیان اینکه زمانی که آتش‌نشانان به محل حادثه رسیدند یک دستگاه خودروی سواری BMW و همچنین دو دستگاه موتورسیکلت شعله‌ور بود، تصریح کرد: آتش‌ به بخش‌هایی از یک خودروی سمند نیز خساراتی وارد کرده بود. تمام پارکینگ را دود غلیظی فراگرفته بود و دود و حرارت غلیظ نیز به طبقات بالایی ساختمان نیز سرایت کرده بود.

ملکی خاطرنشان کرد: طبیعتا در این ساعت تعداد زیادی از ساکنان ساختمان در منزل در حال استراحت بودند و در وضعیت بسیار بدی گرفتار شده بودند. آتش‌نشانان با آغاز تاکتیک‌های بسیار مناسب به دو گروه تقسیم شده و یک گروه در پارکینگ مشغول اطفاء آتش شده و گروه دیگر به طبقات بالایی ساختمان رفته و مشغول خارج کردن افرادی شدند که در طبقات بالایی ساختمان گرفتار شده بودند.

وی ادامه داد: با عملیات به موقع آتش‌نشانان خوشخبتانه مورد مصدومیت نداشتیم. یک خانم حدود ۵۰ ساله دچار دود گرفتگی شده بود. ۲۵ نفر در نهایت به سلامت از این ساختمان خارج شدند که شامل ۱۱ خانم و ۱۴ آقا بودند. آتش سریع خاموش و از گسترش آتش به طبقات بالا جلوگیری شده و عملیات در ساعت ۰۶:۴۰ به پایان رسید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید