آب مشترکان پر مصرف تهرانی از فردا قطع می شود

    کد خبر :831696
آب مشترکان پر مصرف تهرانی از فردا قطع می شود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: بر اساس اخطار های قبلی آب مشترکان پرمصرف تهرانی از فردا روزی دو تا پنج ساعت قطع خواهد شد.

محمد رضا بختیاری در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه شروع این کار از اشتراک‌های پرمصرف مناطق شمالی تهران آغاز می شود، اظهار کرد: از ابتدای تیرماه برای ۲۰۰ هزار مشترک بدمصرف و پرمصرف تهرانی یعنی مشترکانی که بیش از دو برابر الگو آب مصرف می‌کنند اخطار پیامکی و مکتوب صادر شده است.

وی با بیان اینکه مشترکانی که میزان مصرف خود را کاهش ندادند مشمول این طرح می شوند، گفت: میزان مصرف آب در تهران نسبت به سال قبل در حد دو تا سه درصد افزایش یافته البته باید گفت که از اسفند سال ۱۳۹۸ به دلیل شیوع بیماری کرونا افزایش مصرف شهر تهران سیر صعودی بالایی پیدا کرد، قبل از شیوع این ویروس عمدتا در اول خرداد این میزان مصرف وجود داشت اما از ابتدای سال ۱۳۹۸ تا کنون هیچ روزی میزان مصرف کمتر از سه میلیون مترمکعب نبوده و به طور کلی حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد مصرف آب شرب در تهران به دلیل ویروس کرونا افزایش یافته است.

به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران، حدود ۳۰ درصد مشترکان کمی بیش از الگو مصرف دارند و ۲۰ درصد مشترکان جز مشترکان پرمصرف هستند و حدود پنج درصد نیز فوق العاده مصرف بالایی دارند.

بختیاری با اشاره به مصرف بالای آب در تهران، اظهار کرد: در تهران روزانه سه و نیم میلیون مترمکعب و در سال حدود یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون مترمکعب آب مصرف می شود، به عبارت دیگر ۱۷ تا ۱۸ درصد آب کل کشور در شهر تهران مصرف می شود، اگر مردم صرفه جویی نکنند هر اتفاقی ممکن است بیفتد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید