آب قم دچار افت فشار و افزایش شوری می شود

    کد خبر :842799

مدیر روابط عمومی آب و فاضلاب استان قم گفت: آب قم در دو روز آینده از سلامت کامل برخوردار است و از مردم خواستاریم به شایعات توجه نکنند.

محمد کربلایی ابراهیمی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: از فردا یعنی سه‌شنبه ۱۶ شهریورماه، ساعت ۶ صبح به مدت ۲۴ الی ۴۸ ساعت، آب قم دچار افت فشار و افزایش شوری است.

وی گفت: مشکل خاصی برای شهروندان پیش نخواهد آمد مگر آپارتمان‌هایی که فاقد مخزن ذخیره هستند و این به این دلیل است که چون فشار آب کاهش پیدا می‌کند احتمالا دسترسی به آب در طبقات بالاتر با مشکل روبرو خواهد شد.

مدیر روابط عمومی آب و فاضلاب استان قم افزود: در خصوص دستگاه‌های آب شیرین کن نیز شرکت آب و فاضلاب هیچ دخالتی در آب شیرین کن‌ های خانگی ندارد لذا خاموش و روشن کردن آن بر عهده مالکین می‌باشد ضمن اینکه سفارش ما به شهروندان محترم همیشه بر این است که از آب شیرین کن استفاده نکنند چون بالغ بر ۷۰ درصد هدررفت آب در پی خواهد داشت. یعنی از هر ۳ لیوان آب دریافتی از دستگاه آب شیرین کن ۷ لیوان هدررفت آب را خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه آب در این دو روز در سلامت کامل برخوردار است گفت: شاید به دلیل افزایش شوری، آب از سختی بیشتری برخوردار باشد اما از مردم خواستاریم به شایعات توجه نکنند و مردم مطمئن باشند آب قم از لحاظ بهداشتی در سلامت کامل است. حتی اگر شخصی تحمل شوری آن را دارد می‌تواند تناول کند چون آب در حدی شور نخواهد شد که به آب نمک تبدیل شود.

کربلایی ابراهیمی ضمن تاکید مجدد بر سلامتی کامل آب قم در این دو روز خاطر نشان کرد: آب قم نه تنها در این دو روز بلکه به طور مستمر از لحاظ سلامتی مورد تایید و نظارت دقیق است و روزانه آزمایشات متعددی بر روی شبکه تاسیسات آب از نظر بهداشتی انجام می‌شود و از نظر سلامتی هیچگونه مشکل بهداشتی در پی نخواهد داشت.

وی افزود: شهروندان قمی بدانند علاوه بر شرکت آب و فاضلاب که آزمایشگاه‌های تخصصی برای رصد روزانه آب قم دارد، مرکز بهداشت نیز نظارت و آزمایش‌های خاص خودش را دارد و از سلامت مردم نمی‌گذرند و در صورت هرگونه مشکل اعلام رسمی خواهند داشت.

مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قم در پایان خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند در این مدت آب مورد نیازشان را از دستگاه توزیع آب(آبسارها) که آبی مطابق با استانداردهای لازم دارد، برداشت کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید