وزیر کشور: در دولت جدید همسایگان برای ما دارای اولویت هستند

  • سیاسی
  • پنجشنبه ۸ مهر ۱۴۰۰ ۲۳:۰۳
    کد خبر :849542

وزیر کشور با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به روابط و مناسبات دوستانه با کشورهای همسایه اهمیت ویژه‌ای قائل است، گفت: در دولت جدید نیز همسایگان برای ما دارای اولویت هستند و توسعه روابط دوستانه با آنها تداوم می‌یابد.

به گزارش ایرنا؛ احمد وحیدی پنجشنبه شب در حاشیه آیین معارفه استاندار جدید اردبیل در گفت و گو با خبرنگاران افزود: ما با همه کشورهای همسایه از جمله جمهوری آذربایجان همواره اعلام دوستی کرده‌ایم، ما همواره همسایگان خود را به همکاری و گفت وگو دعوت کرده‌ایم و این سیاست همیشگی جمهوری اسلامی ایران است.

وی بیان کرد: آغوش ما برای همکاری و گسترش مناسبات با کشورهای همسایه باز است و دولت و ملت ایران مصمم به داشتن روابط دوستانه با آنها است.

وحیدی در پاسخ به سئوالی درباره مسایل پیش آمده با جمهوری آذربایجان گفت: اگر مسایل و سوء تفاهمی وجود داشته باشد از مجاری دیپلماتیک رفع خواهد شد و وزارت امور خارجه پیگیر موضوع است.

وزیر کشور همچنین درباره بازگشت زائران اربعین نیز گفت: زائران چه از طریق هوایی و زمینی در حال بازگشت به کشور هستند و خوشبختانه تاکنون گزارشی از بروز حوادث برای زائران واصل نشده است.

وحیدی همچنین استان اردبیل را دارای ظرفیت‌های بزرگ اقتصادی و فرهنگی ذکر کرد و گفت: باید از این ظرفیت به نحو احسن استفاده شده و برنامه‌های توسعه‌ای استان همچنان به سرعت تداوم یابد.

وی بیان کرد: استان اردبیل نیاز به کار بیشتر دارد و انتظار ما از استاندار جدید نیز تلاش وافر برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب و پیشرفت استان است.

وی با تقدیر از زحمات اکبر بهنامجو استاندار پیشین اردبیل، بیان کرد: سید حامد عاملی استاندار جدید اردبیل جوان ارزشمند،پرکار و از فرزندان این استان است و می‌تواند شعارهای دولت مردمی را تحقق بخشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید