هشدار به ضعف امنیتی گجت‌های هوشمند خانگی

  • آرشیو
  • یکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ ۱۲:۲۲
    کد خبر :684411

به تازگی کارشناسان فعال در موسسه تحقیقاتی چک پوینت به کاربران در خصوص امنیت ضعیف گجت‌های هوشمند خانگی هشدار داده‌اند.

گجت‌های هوشمند خانگی که در سال‌های اخیر با استقبال بی‌نظیری از سوی کاربران و علاقمندان به اینترنت اشیا (IoT) مواجه شده است، حالا به نظر می‌رسد که تحت تاثیر امنیت سایبری ضعیف به شدت از سوی کارشناسان و محققان فعال در حوزه فناوری مورد انتقاد قرار گرفته است.

به‌تازگی کارشناسان فعال در موسسه تحقیقاتی چک پوینت به کاربران در خصوص استفاده از گجت های خانگی هوشمند مبتنی بر اینترنت اشیا که قابلیت اتصال به شبکه جهانی وب را دارند، هشدار داده‌اند. آنها بعد از بررسی و تحقیقات صورت گرفته بر لامپ های هوشمند فیلیپس که قابلیت اتصال به اینترنت و کنترل از راه گوشی هوشمند کاربران را دارند، دریافته و اعلام کرده‌اند که امنیت سایبری این محصولات به شدت ضعیف است و کاربران باید توجه داشته باشند که با استفاده و خریداری از گجت های هوشمند خانگی احتمال ورود و نفوذ هکرها و مجرمان سایبری به حریم شخصی خود را بالا خواهند برد.

بر اساس گزارش وب سایت computerworld، آنها بر این باورند که گجت‌های هوشمند خانگی در مقایسه با گوشی های موبایل امنیت سایبری بسیار کمتر و ضعیف‌تری دارند و شرکت‌های تولیدکننده آنها همچون سازندگان موبایل به صورت مداوم اقدام به انتشار به روزرسانی های جدید و امنیتی نمی‌کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید