طرح سئوال از شهردار تهران

    کد خبر :956165
زاکانی
عضو شورای شهر تهران صراحتاً اعلام کرد که اگر پاسخ تذکرات شورای شهر داده نشود و در این خصوص پاسخ کتبی از شهردار تهران دریافت نشود، شورای شهر مجبور به این است تا از وی طرح سوال کند.

 به نوشته مهر، در جلسات متعدد شورای شهر تهران، اعضای شورای شهر تذکراتی را به شهردار و شهرداری تهران داده‌اند که این تذکرات حول محور پیشرفت شهر و اجرای برنامه‌های مدیریت شهری است.

اما در این میان برخی از تذکرات نیز در راستای تذکرات قبلی است و شورای شهرنشینان تذکراتی را به دلیل عدم پاسخگویی به تذکرات قبلی می‌دهند و اعضای شورای شهر ناراضی از این هستند که چرا برای تذکرات خود پاسخی از سوی شهردار تهران دریافت نمی‌کنند.

طی چند جلسه گذشته بود که تعدادی از اعضای شورای شهر تهران طی تذکراتی به شهردار تهران اعلام کردند که هرچه سریع‌تر باید پاسخ تذکرات قبلی شورای شهر داده شود.

اعضای شورای شهر تهران از این گله‌مند هستند که چرا پاسخ‌های تذکر به اتفاقاتی که در شهر تهران رخ می‌دهد یا برخی از اعمال مدیران و شهرداران مناطق توسط شهردار تهران داده نمی‌شود.

در این میان ناصر امانی عضو شورای شهر تهران صراحتاً اعلام کرد که اگر پاسخ تذکرات شورای شهر داده نشود و در این خصوص پاسخ کتبی از شهردار تهران دریافت نشود، شورای شهر مجبور به این است تا از وی طرح سوال کند.

امانی، با بیان اینکه جواب بسیاری از تذکراتی که از سوی شهرداری تهران به شورای شهر ارسال شده است قانع کننده نیست گفت: ما نمی‌توانیم مداوم مکاتبه کنیم و بگوییم جواب تذکرات برای ما قانع کننده نبوده است و منتظر جواب دیگری بمانیم اگر احساس کنیم جوابی غیر منطقی و غیر قانع‌کننده است به لحاظ قانونی مجبور به طرح سوال هستیم.

وی ادامه داد: اعضای شورای شهر نیز هشدار داده‌اند اگر جواب‌هایی که برای آنها ارسال می‌شود قانع کننده نباشد می‌توانند از شهردار طرح سوال کنند البته سعی ما بر این است که به طرح سوال نرسیم و طی یکسال گذشته نیز مداوم تحمل کرده‌ایم و تذکر داده‌ایم البته پاسخ‌هایی به شورای شهر ارسال شده است اما بسیاری از آنها برای ما را قانع کننده نبوده است.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه تاکنون وارد مدار قانونی نشده‌ایم اظهار کرد: اما از امروز به بعد به شهردار می‌گویم اگر الزام به ارسال لایحه یا تذکری داده می‌شود این به معنای آن است که باید آن کار انجام شود.

امانی با بیان اینکه شهردار تهران هنوز پاسخ برخی از تذکرات را نداده است گفت: البته موضوع فقط شهردار تهران نیست بلکه بر اساس قانون حتی اگر از عملکرد شهرداری نیز ناراضی باشیم می‌توانیم طرح سوال کنیم و حتی اگر شهرداران مناطق نیز به کار خود را به خوبی انجام دهند باز هم مجبور می‌شویم تا از شهردار تهران سوال کنیم زیرا شهردار تهران در قبال تمام واحدها و سازمان‌های تابعه خود موظف به پاسخگویی است.

اما پس از اظهارات اعضای شورای شهر شهردار تهران صراحت اعلام کرد که پاسخ هر تذکری را که گرفته باشد داده است.

علیرضا زاکانی شهردار تهران، با اشاره به اظهارات اعضای شورای شهر مبنی بر عدم دریافت پاسخ تذکرات از سوی شهرداری تهران گفت: وظیفه خود می‌دانیم که هر تذکری که به دست‌مان برسد را پاسخ دهیم.

شهردار تهران گفت: البته طبیعی است که به دلیل حجم زیاد تذکرات پاسخ برخی تذکرات داده نشده باشد اما وظیفه شهرداری پاسخ به تمام تذکرات است و ما این وظیفه را می‌دانیم و به آن اعتقاد داریم.

این اظهارات عضو شورای شهر در حالی مطرح می‌شود که مطابق با قانون شورای شهر تهران وظیفه نظارت بر عملکرد شهرداری تهران را برعهده دارد و باید مطابق با وظیفه قانونی خود بر عملکرد شهردار تهران، شهرداران مناطق و رؤسای شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه شهرداری تهران نظارت داشته باشد و اگر پاسخی نیز دیر به دست او رسید از مدیرت شهری به صورت مداوم پیگیری کند.

1
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. ل گفت:

    قطعا پیش زن دیگرش بود .

دیدگاهتان را بنویسید