سید علی یزدی‌خواه، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درباره نقش تجزیه‌طلبان در ناآرامی‌های اخیر اظهار داشت: راهبرد اصلی نظام استکباری در مورد جمهوری اسلامی ایران، پیگیری توطئه تجزیه‌طلبی در سایه ایجاد ناامنی و ناآرامی است.

وی با تاکید بر اینکه نباید تردیدی در هدف نظام استکباری که به دنبال تجزیه ایران است داشت، تصریح کرد: دشمنان جمهوری اسلامی ایران و جریان‌های ضد انقلاب در طی ۴۴ سال گذشته علی‌رغم اینکه همه امکانات و ظرفیت‌های خود را برای براندازی و تجزیه ایران اسلامی به کار برده‌اند، اما با مقاومت، ایستادگی و هوشمندی ملت ایران نتیجه‌ای جز شکست عایدشان نشده است.

نماینده مردم تهران در مجلس خاطرنشان کرد: دشمنان جمهوری اسلامی در سال‌های ابتدایی انقلاب به دنبال تجزیه ایران بودند این در حالی بود که دستگاه‌های اجرایی و نیروهای مسلح و دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی هنوز در جمهوری اسلامی مستقر نشده بودند.

یزدی‌خواه در ادامه  به جنایت‌های خاندان پهلوی اشاره کرد و گفت: شاه خبیث هم، زمانی که می‌خواست ایران را ترک کند گفت اگر من نباشم ایران، ایرانستان می‌شود و نامی از ایران باقی نخواهد ماند.

وی در ادامه به بصیرت، هوشمندی و مقاومت ملت ایران اشاره کرد و گفت: توطئه‌های دشمنان همواره با روحیه انقلابی، میهن‌دوستی و همچنین فرهنگ متمدن مردم ایران با شکست مواجه شده است.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی ضمن محکومیت جنایت‌های اخیر تجزیه‌طلبان و اقدامات تروریستی دشمنان، با جدیت تمام برخورد و محاکمه لیدر‌ها و عناصر اصلی اغتشاشات و ناامنی‌های اخیر کشور را دنبال می‌کند.