اولین محصول برقی AMG بر اساس مرسدس EQS معرفی شد

  • خودرو
  • سه شنبه ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ ۱۶:۳۲
    کد خبر :843063
اولین محصول برقی AMG بر اساس مرسدس EQS معرفی شد

قوی‌ترین نسخه‌ی سدان لوکس و برقی مرسدس بنز EQS، با امکانات AMG تولید شده است. این مدل، قدرت ۷۵۰ اسب بخار و گشتاور ۱۰۲۰ نیوتن‌متر دارد.

مرسدس بنز با سرعتی بسیار خوب و فراتر از انتظار، محصولات خود در بازار مدل‌های الکتریکی را گسترش می‌دهد. حالا علاوه‌ بر دو مدل کراس‌اور EQA و EQB، دو نمونه سدان EQS و EQE هم در سبد خودروهای برقی مرسدس بنز وجود دارند. به این ترتیب، زمینه برای تولید نسخه‌های ویژه با امکانات AMG فراهم شده است.

نخستین خودرو برقی در تاریخ AMG، با ارتقای EQS انجام می‌شود. این محصول ۷۵۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۲۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد. به لطف سیستم استارت مسابقه‌ای (Race Start) در AMG EQS شتاب‌گیری خودرو بهبود چشم‌گیر خواهد داشت. شرکت سازنده هنوز اطلاعات دقیقی از مسافت قابل پیمایش و سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر بر ساعت این مدل منتشر نکرده است؛ اما نسخه‌ی استاندارد EQS با قدرت ۶۵۰ اسب بخار و گشتاور ۹۴۹ نیوتن‌متر، ۳٫۴ ثانیه بعد از شروع حرکت به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و ۷۷۰ کیلومتر را با یک شارژ طی می‌کند.

موتورهای برقی در مدل AMG، متفاوت با نمونه‌ی استاندارد هستند و سیستم تعلیق و اکسل‌ها هم مشابه نیستند. در فضای داخلی، فرمان و صندلی‌ها و استراحتگاه بازوی داخل درها الهام‌گرفته از خودروهای مدرن AMG خواهند بود. همچنین تنوع حالت‌های رانندگی برای مدل AMG، بیشتر است تا علاوه‌ بر مود صرفه‌جویی انرژی، اسپرت و اسپرت پلاس را شامل می‌شود. این خودرو بعد از ۱۵ دقیقه اتصال به سیستم شارژ سریع، امکان رانندگی تا مسافت ۳۰۰ کیلومتر خواهد داشت.

با توجه به سکوت حاصل از کارکرد موتورهای برقی، سیستم تولید صدا برای فضای داخلی و بیرونی تولید شده است تا به خواست راننده، حس اسپرت خودرو تداعی شود. برای حالت خوش‌آمدگویی و رانندگی اسپرت، صداهای متنوع قابل انتخاب هستند. خریدار می‌تواند چرخ‌های ۲۱ و ۲۲ اینچ، ترمزهای کربن سرامیک، رنگ‌آمیزی ویژه برای کالیپرهای ترمز، گرم‌کن و سردکن و ماساژور صندلی‌ها را نیز سفارش بدهد.

به گزارش زومیت، مرسدس AMG EQS اوایل سال ۲۰۲۲ تولید خواهد شد. قیمت نهایی این محصول هنوز مشخص نیست. مدل استاندارد مرسدس بنز EQS، اکنون با آستانه قیمت ۱۰۰ هزار دلار فروخته می‌شود.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید