اختلاف ساعت ایران و تایلند چقدر است؟

    کد خبر :969862

ممکن است برایتان پیش آمده باشد زمانی که به یک کشور دیگر سفر می کنید به علت اختلاف ساعت کمی دچار اختلال یا حتی دردسر شوید. اگر عازم کشور تایلند باشید می بایست از این اختلاف ساعت آگاهی پیدا کنید تا مشکلی برای شما پیش نیاید. بنابراین بهتر است که اختلاف ساعت ایران و تایلند را بدانید تا در صورت سفر به آن دچار اختلال در خواب یا تاخیر برای قرارهای کاری نشوید. اطلاع از اختلاف ساعت بین کشورها سبب می شود تا بتوانید راحت تر با قوانین و ساعت کشور مقصد هماهنگ شده و برای رزرو هتل و دیگر کارها کمتر دچار مشکل شوید.

میزان اختلاف ساعت ایران و تایلند چقدر است؟

اختلاف ساعت ایران و تایلند حدود 2 ساعت و 30 دقیقه است. در صورتی که قصد تماس با دوستان و یا اقوام ساکن در تایلند را دارید یا بلعکس بهتر است ابتدا به ساعت توجه کنید و سپس اقدام به تماس فرمایید. اگر در ایران ساعت 21 باشد در تایلند ساعت 23:30 خواهد بود. این ساعت برای ساکنین تایلند دیر نیست چرا که در این کشور معمولا شب را مختص برگزاری جشن ها و جشنواره ها قرار داده اند و ساعت 23:30 عموما ساعت نامناسبی نیست.

تاثیر موقعیت جغرافیایی تایلند در اختلاف ساعت با ایران

موقعیت جغرافیایی نیز در میزان اختلاف ساعت کشورها بسیار با اهمیت است. اختلاف مسافتی که بین ایران و تایلند وجود دارد حدود 3396 مایل (5466 کیلومتر) بوده که سبب شده تا حدود 2 و نیم ساعت بین این دو کشور اختلاف ساعت ایجاد گردد. اگر قصد سفر به تایلند را با تور تایلند لحظه آخر دارید بهتر است ابتدا، اختلاف ساعت دو کشور را چک کنید تا برای اقامت و رزرو هتل دچار مشکل نشوید و بدون دردسر از سفر خود لذت ببرید.

فاصله هوایی ایران و تایلند

در صورت سفر با تور تایلند لحظه آخر لازم است در جریان باشید که فاصله هوایی ایران به تایلند و یا بالعکس 5 تا 6 ساعت است. برای مثال اگر شما ساعت 2 بعد از ظهر ایران را به مقصد تایلند ترک کنید ساعت 20 به آنجا خواهید رسید اما نکته اینجاست که این ساعت به وقت ایران بوده و در اصل با توجه به اختلاف 2 و نیم ساعتی ایران و تایلند، ساعت 22:30 هواپیمای شما در تایلند فرود می آید. اگر به منظور سفر و یا قرارهای کاری به تایلند سفر می کنید حتما قبل از تهیه بلیط اختلاف زمان را بررسی کنید تا خللی در کار شما ایجاد نشود.

نحوه محاسبه اختلاف ساعت ایران و تایلند

ابتدا برای تخمین اختلاف ساعت کشورها باید نحوه درجه بندی کره زمین را طبق نصف النهار مبداء بدانیم، سپس باید تعیین کنیم که هر کشور در کدام منطقه زمانی از کره زمین قرار گرفته است. تمامی کامپیوترها و گوشی های هوشمند معمولا برنامه ای برای محاسبه تخمین اختلاف ساعت کشورها دارند. اختلاف ساعت هر کشور با دیگری طبق تفاوت ساعت آن ها با ساعت جهانی برآورد می شود. قبل از سفر به تایلند و یا هر کشور دیگری بهتر است ابتدا با استفاده از برنامه های مختلف و یا چند سرچ کوچک اختلاف زمانی دو کشور را به دست آورید و سپس اقدام به تهیه بلیط، رزرو هتل و تنظیم قرارهای کاری خود کنید.

سخن پایانی

تعیین و دانستن اختلاف ساعت ایران و تایلند یکی از موضاعات مهم برای تنظیم قرارهای کاری در این دو کشور است. اینکه مطلع باشیم کدام کشور نسبت به دیگری ساعتی جلوتر دارد می تواند در تنظیم ساعت سفر و قرارهای ما تاثیر زیادی داشته باشد. تعیین ساعت هر کشور با توجه به محل قرار گیری آن نسبت به نصف و النهار مبداء و قاچ ساعتی آن مشخص می شود. اختلاف ساعت ایران و تایلند 2 ساعت و نیم بوده و فاصله هوایی بین دو کشور نیز حدود 5 الی 6 ساعت است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید