آیفون 13 اپل دارای باتری ارتقایافته نسبت به نسل قبل است

  • آرشیو
  • پنجشنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ ۱۵:۰۰
    کد خبر :833535

اپل در سپتامبر سال جاری نسل جدید آیفون را به عنوان سری آیفون 13 معرفی خواهد کرد. اسمارتفون‌هایی که مشخصات کلیدی قابل توجهی داشته و نسبت به نسل پیشین ارتقایی هم پیدا خواهند کرد.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار–در مقطعی از زمان، شرکت سامسونگ کاربران آی‌فون‌های اپل را مورد تمسخر قرار می‌داد و ادعا می‌کرد که این افراد همواره بایستی در مجاورت دیوار قرار گرفته و گوشی‌های خود را به پریز برق متصل نمایند. این در حالیست که چندین گوشی اندرویدی مجهز به باتری‌هایی غول‌پیکر با ظرفیت 4000 تا 5000 میلی‌آمپرساعت یا حتی بیش‌تر هستند. شرکت اپل با عرضه سری آی‌فون 11 پرو در زمینه شارژدهی باتری تلاش شایسته‌ای به خرج داد.

غول کوپرتینویی در سری آی‌فون 12 خود از تراشه A14 Bionic استفاده کرد. این تراشه با استفاده از فرآیند جدید 5 نانومتری تولید شده و این موضوع به افزایش مدت شارژدهی باتری کمک کرده است.

به‌عنوان مثال با وجود افزایش انرژی موردنیاز جهت اتصال به شبکه 5G و به‌کارگیری باتری کوچکتر در آی‌فون 12 پرو مکس نسبت به آی‌فون 11 پرو مکس (3687 در برابر 3969 میلی‌آمپرساعت) هندست جدیدتر در تست‌های عملکردی باتری برای مدت 14 ساعت و 6 دقیقه وبگردی شارژدهی داشت؛ در حالی‌که شارژ باتری آی‌فون مدل 2019 پس از 12 ساعت و 54 دقیقه وبگردی به اتمام رسید.

از سوی دیگر آی‌فون 11 پرو مکس از نظر مدت زمان پخش ویدیوهای یوتیوب با اختلاف حدودا 21 دقیقه‌ای از آی‌فون 12 پرو مکس پیشی می‌گیرد (8 ساعت و 58 دقیقه در برابر  8 ساعت و 37 دقیقه). بنابراین به‌کارگیری تراشه 5 نانومتری A14 Bionic موجب کاهش میزان مصرف انرژی و ایجاد تمایز در مدت شارژدهی باتری شده است.

چنان‌چه مدت زمان شارژدهی باتری گوشی برای شما حائز اهمیت بوده و بنا بر دلایلی مایل به استفاده از پاوربانک نیستید؛ در این‌صورت بایستی بدانید که سری آی‌فون 13 احتمالا مجهز به باتری‌هایی با اندازه بسیار بزرگتر خواهد بود. این پدیده یقینا مایه خرسندی کلیه کاربران است. بر اساس اعلام وبسایت ZDNet، آی‌فون 13 پرو مکس احتمالا مجهز به یک باتری 4352 میلی‌آمپرساعتی خواهد بود.

بدین‌ترتیب ظرفیت باتری در مقایسه با آی‌فون 12 پرو مکس رشد 18 درصدی را تجربه خواهد کرد. ظرفیت باتری‌های آی‌فون 13 و آی‌فون 13 پرو نیز احتمالا 10 درصد افزایش یافته و از 2815 به 3095 میلی‌آمپرساعت خواهد رسید. همچنین آی‌فون 13 مینی احتمالا دارای یک باتری 2406 میلی‌آمپرساعتی خواهد بود که ظرفیت آن در مقایسه با باتری 2227 میلی‌آمپرساعتی مورد استفاده در آی‌فون 12 مینی حدودا 8 درصد بیش‌تر است.

آی‌فون‌های سال 2021 علاوه بر بهره‌مندی از باتری‌های بزرگتر (که موجب افزایش اندک ضخامت آن‌ها می‌شود) مجهز به تراشه A15 Bionic هستند. به‌کارگیری این نیمه‌هادی موجب صرفه‌جویی 15 تا 20 درصدی در مصرف انرژی خواهد شد. استفاده از این تراشه در کنار باتری‌هایی با ظرفیت بالاتر موجب می‌شود تا کاربران سری آی‌فون 13 احتمالا از شارژدهی باتری گوشی‌های iOS جدید خود رضایت داشته باشند.

اما پیش از جمع‌بندی نهایی بحث بایستی خاطرنشان کرد که گوشی‌های آی‌فون 13 پرو و آی‌فون 13 پرو مکس از نمایشگرهای پروموشن با نرخ نوسازی 120 هرتزی استفاده خواهند کرد. در این‌حالت محتوای نمایشگر در هر ثانیه 120 بار به‌روزرسانی شده و این موضوع موجب تخلیه سریع شارژ باتری می‌شود. با این‌حال به لطف فناوری LTPO مورد استفاده در نمایشگر مدل‌های آی‌فون 13 پرو، نرخ نوسازی پنل بسته به محتوای در حال پخش تنظیم شده و هنگام نمایش اطلاعات ثابت نظیر متن یا ایمیل، نرخ نوسازی برابر با 120 هرتز نخواهد بود. بدین‌ترتیب طول عمر باتری کاهش نخواهد یافت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید