آیا باید نگران داغی شارژر گوشی خود باشیم؟

    کد خبر :954132
داغی شارژر گوشی

شارژرها برای شارژ گوشی جریان متناوب (AC) را به جریان مستقیم (DC) تبدیل می کنند؛ که این عمل گرما تولید می کند، گرم شدن شارژر تلفن در حین استفاده طبیعی است، اما هرگز نباید آنقدر داغ شود که شروع به ذوب شدن کند یا تغییر رنگ دهد.

بازتاب– مقداری گرما در هر شارژر طبیعی است. شارژر شما برق AC را از پریز به برق DC برای گوشی تبدیل می کند و در این فرآیند گرما تولید می کند.

برای انجام تبدیل AC/DC، شارژر از یک قطعه الکتریکی به نام ترانسفورماتور استفاده می کند. ترانسفورماتورها به دلیل فرآیند منظم رسانش الکتریسیته گرما تولید می کنند که یکی از عوارض جانبی نحوه عملکرد ترانسفورماتورها است. به طور کلی، هر چه ترانسفورماتور جریان بیشتری بدهد، گرمای بیشتری تولید خواهد کرد.

شارژر تلفن در شرایط عادی، با لمس کردن کمی گرم به نظر می رسد و این مشکلی ندارد؛ اما اگر چیزی فراتر از گرم شدن باشد، نگران کننده می شود.

 

داغی شارژر چقدر باشد خطرناک است؟

اگر شارژر شما به حدی داغ است که در دست گرفتن یا لمس کردن آن ناراحت کننده شده پس مشکلی وجود دارد. این ممکن است به دلیل نقص در داخل خود شارژر یا مشکل در اتصال بین شارژر و پریز باشد. شارژرهای معتبر و باکیفیت دارای مدار حفاظتی هستند که در صورت بروز مشکل، شارژر را به طور خودکار

خاموش می کند. اما ممکن است این مدار خراب شود یا شارژر بی کیفیت یا تقلبی باشد.

اگر شارژر شما به طور ناراحت کننده ای داغ است، آن را از پریز جدا کنید و به دنبال علائم قابل مشاهده کثیفی یا انسداد روی شاخک هایی باشید که به پریز برق متصل می شوند. همچنین، مطمئن شوید که درگاه شارژ گوشی شما تمیز است و پورت USB شارژر را برای علائم کثیفی یا پرز بررسی کنید.

هنگامی که پورت تمیز شد، دوباره امتحان کنید و اگر همچنان گرم شد، سراغ کابل دیگری بروید.

داغی شارژر و آتش سوزی

 

چه زمانی یک شارژر داغ به خطر آتش سوزی نزدیک می شود؟

اگر هر یک از این علائم هشدار دهنده را در شارژر یا کابل شارژ خود مشاهده کردید، فوراً استفاده از شارژر یا کابل را قطع کرده و آن را تعویض کنید.

• علائم قابل مشاهده ذوب شدن پلاستیک شارژر یا کابل شارژر

• بوی غیرمعمولی مانند بوی دود یا آب شدن پلاستیک

• علائم سوختگی (علامت سوختگی سیاه یا قهوه ای) روی شارژر، کابل یا خروجی که شارژر به آن وصل شده است.

• مقدار ناگهانی گرما که جدید یا غیرعادی است.

• شکستگی، ترک یا آسیب فیزیکی کابل یا شارژر.

همچنین، به یاد داشته باشید که گوشی خود را دور از هر چیز قابل اشتعال یا قابل احتراق شارژ کنید. این برای هر شارژری صدق می کند، حتی شارژری که به خوبی کار می کند.

از شارژر اصلی استفاده کنید زیرا همانطور که اشاره کردیم، یکی از دلایلی که ممکن است شارژر تلفن داغ شود، کیفیت پایین یا تقلبی بودن آن است.

درحال حاضر بسیاری از فروشگاه های آنلاین محصولات الکترونیکی تقلبی را می فروشند که شامل شارژرهای تلفن بیسیم، سیمی و USB هم می شود، پس به فکر خرید شارژر جدید مستقیماً از سازنده گوشی خود باشید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید