جدیدترین اخبار
۳ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۳ اجتماعی کد خبر :309509

‌یزدی‌ها ون‌های شهرداری را به جای شخصی اشتباه گرفتند

رییس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد با اشاره به عدم استقبال شهروندان از ون‌های اختصاص یافته در مسیر آزمایشی شماره ۳۲ اتوبوسرانی شهرداری، از اختصاص مسیری جدید در این باره خبر داد.

به گزارش ایسنا، چندی پیش سازمان حمل و نقل بار و مسافر یزد با ایجاد یک مسیر آزمایشی با عنوان «مسیر شماره ۳۲» برای خدمات‌رسانی به حمل و نقل عمومی شهر یزد از طریق دو دستگاه ون ایسوزو اقدام کرد ولی آنچنان که باید استقبالی از آن نشد.

پیگیری میدانی ایسنا و گفت‌وگو با شهروندان در مورد علت این عدم استقبال حکایت از این داشت که بسیاری از شهروندان از ایجاد چنین مسیر جدید اصلاً اطلاعی نداشتند و در این رابطه تبلیغات خوبی صورت نگرفته بود.

برخی از شهروندان نیز معتقد بودند که به دلیل نداشتن مشخصه‌ متمایز کننده این ون‌ها از ون‌های شخصی و موسسات کرایه‌ای، برخی افراد ون‌های شهرداری را به جای ون‌های مذکور اشتباه می‌گرفتند، لذا از آنها استفاده نمی‌کردند.

از سوی دیگر برخی از مردم نیز ندانسته و نپرسیده قیمت استفاده از این ناوگان و مسیر آزمایشی تعیین شده را بیشتر از ناوگان اتوبوس شهری تصور می‌کردند و در حالی که این ون‌ها در درون ایستگاه ایستاده بود، در انتظار اتوبوس‌های معمول شهرداری انتظار می‌کشیدند.

با این وجود سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری با نظر به این که در برخی معابر کم عرض و پرتردد شهر یزد استفاده از ون به جای اتوبوس می‌تواند کارسازتر و موثرتر باشد، با تغییر مسیر مذکور، این طرح آزمایشی برای دو ماه دیگر در مسیری جدید پیگیری می‌کند.

«محمدرضا شفیعی» رییس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به عدم استقبال مردم از طرح آزمایشی مسیر شماره ۳۲، اظهار می‌کند: این مسیر از میدان شهید بهشتی آغاز و پس از پیمودن خیابان امام(ره)، خیابان مهدی، بلوار شهید عاصی زاده، خیابان سلمان فارسی، مجموعه امیرچخماق به مسیر بازگشت در خیابان امام(ره) و نهایتاً میدان شهید بهشتی ختم می‌شد.

وی با اشاره به اختصاص دو دستگاه ون ایسوزو برای این مسیر، می‌گوید: به دنبال عدم استقبال مردم از مسیر مذکور، آن را تغییر دادیم.

وی در مورد این مسیر جدید نیز تصریح می‌کند: مسیر جدید از پایانه دولت‌آباد آغاز و پس از طی خیابان انقلاب، چهارراه بعثت، خیابان قیام، خیابان مهدی، خیابان عاصی‌زاده، خیابان سلمان، مجدداً در مسیبیر برگشت به خیابان قیام، خیابان انقلاب و پایانه دولت آباد باز می‌گردد.

این مسئول علت انتخاب مسیر جدید کنونی را تقاضای بالای مردم به ارائه خدمات‌رسانی سازمان در خیابان قیام و عدم استقبال از مسیر قبلی عنوان می‌کند.

وی زمان انتظار در مسیر جدید را حدود ۱۲ تا ۱۵ دقیقه اعلام می‌کند و می‌گوید: این طرح نیز به مدت دو ماه به صورت آزمایشی اجرا می‌شود.

وی همچنین تاکید می‌کند: هزینه سفر در این ون‌های ویژه همانند هزینه اتوبوس‌های خط واحد به ازای هر نفر ۳۸۰ تومان است و برخلاف تصور عمومی هزینه بیشتری برای استفاده از آنها اخذ نمی‌شود.

شفیعی ادامه می‌دهد: اطلاع رسانی در رابطه با مسیر جدید شماره ۳۲ از طریق صدا و سیما، خبرگزاری‌ها و فضای مجازی انجام و مردم آگاه خواهند شد، ضمن این که رانندگان نیز در این رابطه به مردم اطلاع‌رسانی خواهند کرد.

وی با اشاره به برنامه‌های اصلاح خطوط اتوبوسرانی یزد نیز اظهار می‌کند: هنوز طرح‌های مدنظر در زمینه اصلاح خطوط و کاهش ترافیک توسط شورای اسلامی شهر مصوب نشده ولی با این وجود مشارکت با بخش خصوصی و ارائه ون‌هایی جایگزین برخی از اتوبوس‌ها، مدنظر سازمان حمل و نقل بار و مسافر است.

Ad

Ad
Ad

روی خط خبر

  • تصادفات نوروزی نسبت به سال گذشته کاهش یافته است
  • رضایی: دولت توان پیش بینی زلزله و سیل را ندارد
  • خیابان ولی عصر(عج) به نماد ارتقای فرهنگی پایتخت تبدیل می شود
  • ممنوعیت جمع آوری کمک‌های مردمی غیر از طریق حساب‌های رسمی جمعیت هلال احمر و کمیته امداد
  • ترافیک نیمه سنگین در آزادراه تهران به کرج
  • فرمان مقام معظم رهبری جهشی را در کار نیروهای امدادرسان ایجاد کرد
  • کشف و عرضه ۷ تن مرغ گرم به قیمت مصوب توسط گشت نوروزی تعزیرات تهران
  • آغاز بارش در مناطق سیل زده از سه‌شنبه
  • ماجرای رد شدن عمو پورنگ در آزمون منوچهر نوذری
  • اوضاع اقتصادی منطقه یورو ضعیف‌تر شد
  • کسری بودجه آمریکا افزایش یافت
  • زیان سنگین برگزیت برای اقتصاد اروپا
  • آمریکا بزرگ‌ترین سرمایه‌گذار اوراق قرضه روسی!
  • آغاز ساخت اولین نیروگاه هسته‌ای شناور چین از امسال
  • انعقاد تفاهمنامه‌ وزارت آموزش و پرورش با سازمان مدارس استثنایی
  • پذیرش بیش از ۳ میلیون نفر روز مسافر فرهنگی
  • رشد اقتصادی آرژانتین منفی شد
  • کدام صنف‌ها تسهیلات می‌خواهند؟
  • نخریدن آپشن‌های گران‌ قیمتی که گران تمام شد!
  • توسعه گردشگری راهی برای گذر از بحران آب
  • بررسی جایگاه پتروشیمی ایران در جهان
  • میراث دلواپسان تکمیل می‌شود؟
  • خسارت سنگین سیل به کشاورزان گلستانی
  • ابلاغ فرمانده کل سپاه برای تسریع در امدادرسانی و گسیل امکانات بیشتر به مناطق سیل‌زده
  • تعیین ۷ سپاه استانی معین برای امدادرسانی به سیل‌زدگان گلستانی
  • ادیانی: آبخیزداری در مازندران به زیر سوال رفته است
  • سفیر اتریش از تعمیق توسعه همکاری‌ها در زمینه امداد و نجات با ایران خبر داد
  • توقیف ال۹۰ با ۱۶۰ کیلومتر سرعت در بزرگراه حکیم
  • ارتفاعات چالوس برفی می‌شود
  • باید استخوانِ کجِ اقتصاد را شکست
  • Ad