تعرفه صدور مجوز نماد اعتماد الکترونیکی تصویب شد
کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات نوع و تعرفه خدمت صدور مجوز نماد اعتماد الکترونیکی را با هدف احراز صلاحیت واحدهای کسب وکار الکترونیک تصویب کرد.
کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در جلسه شماره ۲۸۸ خود با استناد به تبصره ماده واحده قانون تعیین تعرفههای خدمات مرکز توسعه تجارت الکترونیکی مصوب سال ۹۳، پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت را بررسی و نوع و تعرفه خدمت صدور مجوز نماد اعتماد الکترونیکی را با شناسه ۱۳۰۶۱۵۶۶۱۰۰ سازمان اداری و استخدامی کشور، تصویب کرد.
«مجوز نماد اعتماد الکترونیکی» توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی و با هدف شناسنامهدار کردن و احراز صلاحیت واحدهای کسبوکار الکترونیکی، پس از احراز هویت مالک کسبوکار، قانونمندی کسبوکار، صحت کدپستی مکان کسبوکار، رعایت موارد ضروری در بستر الکترونیکی کسبوکار (ارائه پیش فاکتور یا نمایش سبد خرید، کامل و شفاف بودن فرآیند فروش / خرید، امکان ثبت شکایت توسط مشتریان، درج اطلاعات مالک کسبوکار (صاحب امتیاز نماد) و نحوه تماس، درج قوانین و مقررات مربوطه و اعلام صریح تبعیت از قواعد حمایتی مصرف کننده مندرج در قانون تجارت الکترونیکی) صادر میشود.
منظور از کسب وکار الکترونیکی، کسب وکاری است که از طریق آن عرضه، ارائه و یا فروش و خرید کالا یا خدمت در بستر الکترونیکی، با واسطه یا بیواسطه و با استفاده از وسایل ارتباط از راه دور صورت میپذیرد.
برمبنای این مصوبه سقف تعرفه صدور و تمدید مجوز نماد اعتماد الکترونیکی، مبلغ یک میلیون و هفتصد و پنجاه هزار ریال تعیین شد.
مجوز نماد اعتماد الکترونیکی، به مدت ۲ سال از تاریخ صدور اعتبار خواهد داشت و با درخواست متقاضی به دفعات برای دورههای دو ساله قابل تمدید خواهد بود.
درهمین حال احراز هویت متقاضیان مجوز نماد اعتماد الکترونیکی، از طریق سامانه شاهکار الزامی است.
مرکز توسعه تجارت الکترونیکی نیز موظف است یک سال پس از ابلاغ این مصوبه، گزارش عملکرد اجرای این مصوبه را برای طرح در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ارائه کند.