تشدید پیگیری و نظارت بر ارجاع بیماران به خارج از بیمارستان
معاون دفتر نظارت و اعتباربخشی امور درمان از تشدید پیگیری و نظارت بر موضوع ارجاع بیماران به خارج از بیمارستان برای تهیه ملزومات، دارو و یا تعرفه خودساخته در مراکز درمانی خبر داد.
به گزارش ایسنا دکتر علی مشکینی درخصوص مساله نظارت بر مطبها تصریح کرد: اتفاقات خوبی در سطح کشور در حال وقوع است. نظارت جامع و هدفمند بر موسسات پزشکی، مطبها و مراکز با هدف برخورد با متخلفان در حال انجام است و تاکید بر لزوم هماهنگی با سازمان نظام پزشکی جهت اطلاع دقیق از پروانههای مطب صادره و بازدیدهای منظم قبل و بعد از تاسیس از سوی این دفتر صورت میگیرد.
معاون دفتر نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت ادامه داد: گزارش ۲۸ گانه وقایع ناخواسته درمانی توسط دانشگاههای علوم پزشکی در سامانه مربوطه در حال ارسال است البته این سیستم باید به تمامی مراکز و موسسات تعمیم داده شود.
وی افزود: سناریوهایی نیز برای پیشگیری از بروز خطا به عنوان تجربه در سامانه بارگذاری میشوند و لازم است بازخوانی در کمیتههای مربوطه از جمله کمیته خطا در دستور کار قرار گیرد.
معاون دفتر نظارت و اعتباربخشی امور درمان در مورد شکایات درمانی ثبت شده اظهارکرد: حدود ۲۵ هزار و ۱۶۴ مورد شکایت از اول سال ۹۶ تا امروز در سامانه ۱۹۰ ثبت شده این در حالی است که اطلاعرسانی به مردم و آگاهسازی آنان با سامانه ۱۹۰ باید در تمامی مراکز اعم از سرپایی و بستری ادامه یابد.
مشکینی با اشاره به مساله وجود تخت های VIP از تشدید پیگیری و نظارت بر موضوع ارجاع بیماران به خارج از بیمارستان برای تهیه ملزومات، دارو و یا تعرفه خودساخته در مراکز درمانی خبر داد.
به گزارش سایت وبدا وی در پایان یادآور شد: از سوی دفتر نظارت بر بازدیدهای ادواری اعتباربخشی نیز که نوعی نظارت مستمر بر کیفیت خدمات در بیمارستانهاست همواره تاکید شده است. گزارش های دریافتی نیز وضعیت مطلوبی از نظارت دانشگاهها را نشان می دهند.