مورد عجیب قیمت گوشی آیفون در بازار ایران/ چرا محصولات اپل با نرخ دلار رشد نکرد؟

    کد خبر :1099138
قیمت گوشی آیفون در بازار ایران

درحالی که قیمت دلار در روز ۲۹ مرداد ۵۹هزار تومان بود روز ۲۹مهر به بیش از ۶۴هزار تومان رسید، اما قیمت گوشی آیفون در بازار نه تنها افزایشی نشده؛ بلکه در نمونه‌ای از محصولات شاهد کاهش قیمت هستیم.

درحال حاضر مدل‌های آیفون ۱۴،۱۵و۱۶ در کشورمان رجیستر نمی‌شوند و همچنان آیفون ۱۳ در صدر گران‌ترین و پرتقاضا‌ترین محصول کمپانی اپل قرار دارد.

ممنوعیت واردات مدل‌های جدید گوشی آیفون باعث شده تا یک شکاف قیمتی شدید میان نرخ‌های جهانی و قیمت این محصول در ایران به وجود آید.

برای مثال قیمت آیفون ۱۳ با ۱۲۸گیگ حافظه در کشورهای جهان حدود ۴۴۲دلار است که با در نظر گرفتن دلار ۶۴هزار تومانی قیمت این محصول حدود ۲۷میلیون تومان است، اما در حال حاضر قیمت این گوشی در بازار کشورمان بیش از ۴۸میلیون تعیین می‌شود. به عبارت دیگر پایین‌ترین مدل آیفون ۱۳در کشورمان حدود ۶۰۰دلار به فروش می‌رسد.

پس از روی کارآمدن دولت چهاردهم احتمال رفع ممنوعت واردات آیفون قوت گرفت و با ورود گسترده آيفون۱۴ و ۱۵به بازار کشورمان سطح تقاضا برای آیفون ۱۳ کمی کاهش یافت، اما همچنان رجیستری آیفون۱۴ و ۱۵در هاله‌ای از ابهام است.

یکی از مهمترین مواردی که منجر به ممنوعیت واردات محصولات اپل شده، موضوع مقابله با ارزبری است، درحالی که به نظر می‌رسد قیمت آیفون با نرخ دلار به صورت مستقیم رشد می‌کند،اما در دو ماه اخیر با روند رو به رشد دلار، قیمت گوشی آیفون در بازار نه تنها رشد چشمگیری نداشته؛ بلکه در برخی محصولات شاهد کاهش قیمت هستیم.

قیمت گوشی آیفون

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید