روبوتاکسی تسلا با نام Cybercab رونمایی شد

    کد خبر :1097190
روبوتاکسی تسلا با نام Cybercab رونمایی شد

تسلا یک ربوتاکسی به نام Cybercab را در جریان رویداد “We, Robot” خود در استودیوی برادران وارنر دیسکاوری در کالیفرنیا معرفی کرد، این رویداد شش ماه پس از آن که ایلان ماسک فاش کرد این شرکت قصد دارد یکی روبوتاکسی رونمایی کند، صورت گرفت.

بازتاب-ماسک با یک خودرو بدون پدال و فرمان وارد استودیو رونمایی شد و خبر از محصولی آینده‌نگرانه داد که حمل و نقل را به شدت ساده خواهد کرد. به گفته ماسک این نوع خودروها نه تنها ایمنی بیشتری دارند، بلکه در امر زمان صرفه جویی بیشتری هم خواهیم داشت. ماسک گفت که هزینه حمل و نقل خودران به قدری پایین خواهد بود که با حمل و نقل انبوه قابل مقایسه نیست.

 او گفت که هزینه عملیاتی روبوتاکسی 20 سنت در هر کیلومتر، 30 تا 40 سنت با مالیات است. او به مخاطبان تأیید کرد که مردم می‌توانند یکی از آن‌ها را بخرند و تسلا انتظار دارد Cybercab را با قیمت زیر 30000 دلار بفروشد. مدیرعامل تسلا آینده‌ای را پیش‌بینی می‌کند که در آن افراد دارای چندین ربوتاکسی هستند و ناوگانی مانند یک “رهبر” را مدیریت می‌کنند و می‌توانند از طریق یک شبکه اشتراک‌گذاری سواری، درآمد کسب کنند.

روبوتاکسی تسلا با نام Cybercab رونمایی شد

هنگامی که از او پرسیده شد چه زمانی این مدل در دسترس خواهد بود، او پاسخ داد که تسلا با ارائه کامل سیستم رانندگی بدون نظارت کامل خودکار در مدل 3 و مدل Y در تگزاس و کالیفرنیا شروع به کار خواهد کرد. ماسک گفت که انتظار می‌رود Cybercab تا قبل از سال 2027 وارد مرحله تولید شود، اما خود اعتراف کرد که تمایل دارد با استقبال رو به رو شود. سال 2019 ماسک فاش کرد که تسلا می‌تواند در یک سال بیش از 1 میلیون دستگاه را روانه جاده کند.

او در مورد فناوری Cybercab گفت که از هوش مصنوعی و بینایی استفاده می‌کند. تسلا مدت‌هاست که رادارها و حسگرهایی را که ربوتاکسی‌های دیگری مانند Waymo از آن‌ها استفاده می‌کنند، حذف کرد. به همین دلیل، او گفت که به تجهیزات گران قیمت نیاز ندارد و تسلا می‌تواند هزینه‌های تولید را پایین نگه دارد. قابل ذکر است که Cybercab دارای درگاه شارژ نیست و به جای آن از شارژ القایی استفاده می‌کند.

رویترز در ماه آوریل گزارش داد که ماسک به این شرکت دستور داده که روی روبوتاکسی ساخته شده بر روی پلتفرم خودروهای کوچکش «همه کار» انجام دهد. ماسک قبلاً گفته بود که این مدل قرار بود در 8 آگوست رونمایی شود، اما بعداً اعلام کرد که رویداد روبوتاکسی این شرکت پس از درخواست “تغییر مهم طراحی در قسمت جلو” به ماه اکتبر به تعویق خواهد افتاد. او توضیح داد که این تاخیر همچنین به شرکت زمان بیشتری می‌دهد تا “چند چیز دیگر را به نمایش بگذارد.” Cybercab که امروز تسلا به مخاطبان ارائه کرد تماماً نقره‌ای است و به نظر می‌رسد از سایبرتراک نشانه‌های طراحی گرفته است. شیشه عقب ندارد و درهایی دارد که به سمت بالا باز می‌شوند.

روبوتاکسی تسلا با نام Cybercab رونمایی شد

علاوه بر گزارش وجود روبوتاکسی، رویترز در ماه آوریل فاش کرد که تسلا برنامه‌های خود را برای یک وسیله نقلیه الکتریکی مقرون به صرفه 25000 دلاری کنار گذاشته است. در حالی که ماسک آن را دروغ خواند، گزارش دیگری توسط الکترک از داستان رویترز حمایت کرد و به «منابع آشنا با موضوع» اشاره کرد که بنا بر گزارش‌ها به نشریه گفته‌اند که توسعه خودروی برقی ارزان قیمت به تعویق افتاده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید