تخم مرغ گران می شود

    کد خبر :1096701

مدیرعامل اتحادیه مرغداران میهن با بیان اینکه در دو سال گذشته قیمت‌ تخم مرغ افزایش نیافته بود اما اخیرا قیمت اصلاح شده، گفت: اتحادیه نرخ هرکیلوگرم تخم مرغ را ۶۴ هزار تومان به ستاد تنظیم بازار پیشنهاد داده ولی نظر وزارت جهاد کشاورزی ۵۹ هزار تومان است.

به گزارش تسنیم محمدمرادی مدیرعامل اتحادیه مرغداران میهن امروز در حاشیه برنامه روز جهانی تخم‌مرغ در واکنش به گرانی تخم مرغ در بازار اظهار داشت:وضعیت تولید تخم مرغ خوب است اما در دو سال گذشته قیمت‌ها افزایش نیافته بود و اخیرا قیمت اصلاح شده است تا تولیدکنندگان به وضعیت سالهای پیش دچار نشوند و همچنان صادرات ادامه داشته باشد.

وی گفت:اتحادیه نرخ هر کیلوگرم تخم مرغ را 64 هزار تومان به ستاد تنظیم بازار پیشنهاد داده  و نظر وزارت جهاد کشاورزی 59 هزار تومان است اما در نهایت ستاد تنظیم بازار بر اساس نظر کارشناسان و تحلیل هزینه تولید نرخ نهایی را اعلام می کند.

وی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 77 هزار تن تخم مرغ به کشورهای همسایه و  سه کشور آفریقایی صادر شده است.

وی  با بیان اینکه برآورد می شود امسال رکورد صادرات تخم مرغ  به سقف سال گذشته که 135 هزار تن است برسد اظهار داشت: تا به امروز 22 هزار تن تخم‌مرغ مازاد از سوی اتحادیه میهن خرید حمایتی شده و پول تولید کنندگان به طور کامل پرداخت شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید