هواوی بار دیگر اپل را در رقابت بازار تبلت شکست داد

    کد خبر :1094613
هواوی بار دیگر اپل را در رقابت بازار تبلت شکست داد

تسلط هواوی در بازار تبلت‌های چینی اکنون قوی‌تر از همیشه شده است. بر اساس گزارش اخیر Canalys، برای دومین سه ماهه متوالی، غول فناوری چینی در فروش تبلت از اپل پیشی گرفته است.

بازتاب-این گزارش نشان می‌دهد که هواوی در سه ماهه دوم سال 2024 بیش از 20.5 میلیون تبلت را در چین فروخته است که به معنای کسب 26 درصد از سهم بازار است. این نه تنها جایگاه برتر را تضمین می‌کند، بلکه نشان دهنده رشد قابل توجه 66 درصدی سال به سال است. این موفقیت احتمالاً به استراتژی راه‌اندازی تهاجمی هواوی نسبت داده می‌شود. به نظر می‌رسد مجموعه متنوع MatePad آنها، از جمله MatePad Pro 12.2 دو لایه اولد پرو 12.2 که اخیراً منتشر شده، به خوبی در بین کاربران چینی طنین انداز شده است.

اپل، علی‌رغم داشتن سهم بازار مشابه هواوی، خود را در وضعیتی نه چندان خوب می‌بیند. شرکت کوپرتینویی با کاهش 14 درصدی رشد سالانه مواجه است که احتمالاً نشان دهنده تلاش برای همگام شدن با بازار در حال توسعه تبلت‌های چینی است. وقتی بازیکنان محلی مانند شیائومی و آنر را در نظر بگیرید، رقابت شدیدتر می‌شود. شیائومی با فروش 9.25 میلیون تبلت جایگاه سوم را به خود اختصاص داد، در حالی که آنر شاهد رشد چشمگیر 63 درصدی نسبت به سال گذشته بود و با 6.5 میلیون دستگاه در جایگاه چهارم قرار گرفت.

هواوی بار دیگر اپل را در رقابت بازار تبلت شکست داد

این افزایش رقابت به فروش کلی تبلت در چین نیز دامن زده است. بر اساس گزارش Canalys، بازار چین شاهد افزایش 20 درصدی در محموله تبلت‌ها نسبت به سه ماهه گذشته بود که احتمالاً ناشی از تبلیغات آنلاین تهاجمی است. شرکت تحقیقات بازار همچنین افزایش 9 درصدی در حمل و نقل را برای کل سال پیش بینی می‌کند. با نگاهی به آینده، به نظر می‎‌رسد تمرکز به سمت ویژگی‌های هوش مصنوعی تغییر کرده است. Canalys انتظار دارد که فروشندگان فناوری از عملکردهای هوش مصنوعی برای متمایز کردن محصولات خود و جذب مشتریان در بازاری که به طور فزاینده‌ای از دستگاه‌های توانمند اشباع شده است استفاده کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید