ارزان ترین اسمبل کیس کامپیوتر با قطعات نسل جدید بازار

    کد خبر :1076797

اگر شما نیز از آن دسته از کاربرانی هستید که علاقه دارید تا کیس کامپیوتر خود را با بهترین قطعات بازار ببندید، اما از نظر مالی با مشکل مواجه هستید؛ این مقاله برای شما تهیه شده است.

ارزان ترین اسمبل کیس کامپیوتر با قطعات نسل جدید بازار

اگر شما نیز از آن دسته از کاربرانی هستید که علاقه دارید تا کیس کامپیوتر خود را با بهترین قطعات بازار ببندید، اما از نظر مالی با مشکل مواجه هستید؛ این مقاله برای شما تهیه شده است. در این مقاله قصد داریم تا شما را با راه ها و روش‌های صرفه جویی در هزینه برای خرید قطعات نسل جدید کیس کامپیوتر از بازار آشنا کنیم. با پیروی از این روش‌ها می توان به سادگی کیس مناسب با خواسته های شما جمع کرد تا به نیازتان پاسخ دهد. با ما همراه باشید.

فهرستی از نیازهایتان تهیه کنید

در قدم اول باید به این نکته توجه داشته باشید که بودجه ای محدود در اختیار دارید و نمی‌توانید به اندازه کافی برای تمامی قطعات هزینه کنید. پس این مهم است که بدانید یک کیس مطابق با نیازهایتان چه ویژگی‌هایی دارد. آیا به صورت حرفه‌ای مشغول فعالیت گیمینگ هستید یا این که برای کارهای طراحی و رندرگیری از کامپیوتر شخصی استفاده می‌کنید؟ آیا نیاز به یک کیس با سرعت پردازش بالا دارید یا قدرت پردازش بیشتر؟ شاید تنها یک کاربر خانگی هستید که در حد استفاده‌های روزمره از کیس خود استفاده می‌کنید. پاسخ این سؤالات نقش مهمی در انتخاب قطعات مختلف کیس دارد که هر کدام هزینه بسیاری را بر روی دست مخاطب می‌گذارند.

از زیبایی ظاهری دست بکشید

در قیمت‌های پایین پوسته‌های کیس کمی پیدا می‌شود که از زیبایی ظاهری جذابی برخوردار باشد. هر چند که در بازار گزینه‌های جذابی مانند کیس لیان لی وجود دارد که در کنار کاربردی بودن توانسته است که با قیمت بسیار پایین کیس جذابی را طراحی کند. طراحی کیس‌های لیان لی به گونه‌ای است که بدون نیاز به اسم برند بر روی محصول می توان آن را تشخیص داد که این ویژگی منحصر به فرد بودن ظاهرش را به رخ رقبا می‌کشد.

بودجه کامل را مشخص کنید و به دنبال قطعات بروید

برای خرید یک سیستم کامل تنها نیاز به کیس ندارید؛ مواردی مانند مانیتور، کیبورد و موس نیز وجود دارند که باید برای آن‌ها نیز هزینه کنید. آیا به آن‌ها هم نیاز دارید یا این که از قبل دارید. این مسائل بسیار مهم است؛ چرا که هر قطعه باید مطابق با قطعات دیگر خریده شود تا نسبت به یکدیگر سازگاری داشته باشند.

پوسته کیس

اولین قطعه قطعاً پوسته کیس خواهد بود که قرار است تمامی قطعات دیگر بر روی آن سوار شود. پوسته‌هایی زیادی در بازار وجود دارند که مناسب‌ترین انتخاب‌ها کیس فاطر و کیس اوست است. هر دوی این کیس ها از قیمت مناسبی برخوردارند، فضای مناسب برای قرار گیری قطعات مختلف را دارند و برای ارتقای سیستم نیز در آینده مناسب هستند.

مادر برد

قطعه دوم هنگام خرید مادر برد است که باقی قطعات مانند سی پی یو و کارت گرافیک بر روی آن سوار می‌شوند. بسیاری از اسمبل کننده‌ها اعتقاد دارند که در ابتدای کار قطعات اصلی را خریداری کنید و پس از آن به سراغ خرید مادر برد بیایید؛ اما با توجه به محدود بودن بودجه نمی‌توان چنین ریسکی را انجام داد و ابتدا باید مادر برد مناسبی را انتخاب کرد و پس از آن تصمیم به خرید باقی قطعات گرفت. در این مرحله دقت کنید که مادر بردی انتخاب کنید که قابلیت ارتقا داشته باشد؛ چرا که تمامی قطعات به صورت جداگانه قابلیت ارتقا بر روی مادر بردهای جدید را دارند، اما در صورت تعویض مادر برد باید تمامی قطعات را به همراه آن تعویض کنید.

سایت تاپ رایان قابلیتی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد تا بتوانند قطعات مختلف سیستم را با یکدیگر اسمبل کنند و سازگاری هر کدام را به همراه قیمت قطعات ببینند. شما می‌توانید برای پیدا کردن قطعات مناسب از این ویژگی سایت تاپ رایان استفاده کنید.

پردازنده (CPU)

شاید بتوان این قطعه را مهم‌ترین عضو کیس دانست. سی پی یو مسئول قدرت و سرعت پردازش در کامپیوتر شخصی شما است. شرکت‌های اینتل و ای ام دی سال‌ها است که با محصولات مختلف خود از core i3 تا core i9 و از ryzen 3 تا ryzen 9 در حال رقابت هستند. سی پی یو هر کدام از شرکت‌ها با اختلاف کمی در حال رقابت در بازار هستند و اختلافات تنها در سطوح بالا مشخص می‌شود. در کنار این اعداد نسل‌های سی پی یو نیز قرار دارند که به شدت سرعت پردازش را تحت تأثیر قرار می‌دهند؛ بنابراین اگر قدرت پردازش برایتان اولویت دارد، به اعداد اصلی نگاه کنید و اگر به دنبال سرعت هستید، توجه ویژه به نسل پردازنده داشته باشید.

کارت گرافیک

کارت گرافیک برای تدوینگرها و گیمرهای حرفه ای گزینه بسیار مهمی به حساب می‌آید. شرکت انویدیا در این بخش با قدرت ظاهر شده است و بخش بزرگی از بازار را به دست گرفته. اگر کارت گرافیک به روز با قیمت ارزان می‌خواهید؛ از کارت گرافیک 1660 بررسی را شروع کنید. این کارت گرافیک نسبت به قیمت خود، عملکرد بسیار بالایی را از خود به نمایش گذاشته است. در این قسمت نیز نور پردازی‌های rgb زیبایی ظاهری غیر کاربردی را پدید آورده‌اند که تفاوتی در عملکرد سیستم ایجاد نمی‌کند و تنها قیمت کارت گرافیک را بالا می‌برد. پس در این قسمت نیز هوشمندانه عمل کنید و متناسب با نیاز خود کارت گرافیک را انتخاب کنید.

رم

دیگر قطعه مهم در سرعت پردازش و عملکرد سیستم را می توان رم سیستم دانست. این قطعه را به شکل‌های مختلف برای سیستم می توان خریداری کرد. حافظه رم برای سیستم‌های متوسط از ۴ تا ۸ است و برای سیستم‌های گیمینگ از ۱۶ شروع می‌شود. انواع مختلفی رم از DDR4 گرفته تا DDR6 در بازار وجود دارد که ارزان ترین گزینه DDR4 است که کارایی خوبی نسبت به سایر رم ها دارد. سرعت پردازش رم نیز بسیار مهم است که از 3200 هرتز کمتر نباشد. همچنین به این گزینه توجه داشته باشید که رم به شکل‌های مختلف قابلیت ارتقا دارد و می توان با هزینه‌ای حداقلی این قسمت را بست تا در آینده انتخاب‌های بهتری را به سیستم اضافه کرد.

حافظه داخلی

اگر به دنبال گزینه‌های ارزان هستید که باید به سراغ هارد های HHD بروید. این هارد ها قیمت بسیار کمی دارند و برای ذخیره سازی اطلاعات مناسب هستند؛ اما اگر دوست دارید که کمی به روز باشید و در کنار حافظه بالا از سرعت پردازش تکنولوژی‌های جدید نیز بهره مند شوید، پیشنهاد ما این است که یک هارد SSD با حافظه ۲۵۶ یا ۵۱۲ را در کنار هارد اولیه خود قرار دهید و به صورت هیبریدی از آنان استفاده کنید. هارد HHD می‌تواند فضای ذخیره سازی مناسبی برای اطلاعات شما فراهم کند و SSD مسئول پردازش ویندوز و برنامه‌های اصلی سیستم می‌شود تا با سرعت بالاتری آن‌ها را اجرا کند.

فن

فن سیستم نیز از گزینه‌های بسیار مهم است که سلامت تمامی قطعات کیس را تضمین می‌کند. اگر کاربر حرفه ای هستید و برای مدت‌های بسیار طولانی از سیستم استفاده می‌کنید؛ در انتخاب این قطعه به شدت دقت کنید؛ چرا که در صورت عملکرد ضعیف یا نادرست فن ممکن است که تمامی قطعات داخلی کیس بسوزند یا از کار بیافتند که خسارت بیش از اندازه‌ای را به شما می‌زند.

پاور

پاور نیز از دیگر گزینه‌های حساس سیستم است که قیمت چندانی ندارد؛ اما برق لازم برای تمامی قطعات را تهیه می‌کند. برای خرید پاور مناسب اصلاً به قیمت توجه نکنید و توان پاور را در نظر بگیرید. هر چه قدر توان مصرفی شما است؛ توان پاور را کمی بالاتر در نظر بگیرید. این کار باعث می‌شود تا اختلالات برق تأثیر بدی بر روی سیستم شما نگذارند.

اسمبل کردن کیس در تاپ رایان

شرکت تاپ رایان در سایت خود قابلیتی را فراهم کرده است تا کاربران بتوانند به صورت اینترنتی کیس مد نظرشان را اسمبل کنند و قطعات مختلف را در کنار یکدیگر تست کنند. در این اسمبل کردن مجازی شما می‌توانید سازگاری هر قطعه با دیگری را مشاهده کنید و برای خرید هر قطعه از مشاوران تاپ رایان کمک بگیرید.

فروشگاه تاپ رایان همچنین در کنار مشاوره برای اسمبل و خرید، قابلیت ارسال قطعات کیس یا کیس اسمبل شده را به سراسر ایران دارد که می‌توانید پس از نهایی کردن انتخاب خود سفارش را ثبت کنید و پس از مدت کوتاهی درب منزل آن را تحویل بگیرید. شرکت تاپ رایان بر روی تمامی محصولات خود گارانتی اصالت کالا را در نظر گرفته است و هفت روز ضمانت بازگشت وجه را به خریداران می‌دهد.

جمع بندی

ارزان ترین اسمبل کیس با قطعات نسل جدید بازار نیاز به دقت بسیار زیادی دارد. هر روز شاهد پیشرفت تکنولوژی و روی کار آمدن قطعات جدیدتر هستیم که می‌تواند سیستم شما را به قدری ضعیف جلوه دهد که دیگر علاقه‌ای به آن نداشته باشید؛ اما اگر به جای به روز بودن به نیازهای خود توجه کنید، هیچ گاه با مشکل مواجه نمی‌شوید و همواره بهترین کارایی را از سیستم خود می‌گیرید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید