چگونه تمام اکانت‌های فیس‌بوک و متا خود را برای همیشه حذف کنیم؟

    کد خبر :962806
فیس‌بوک

هرگز آسان نیست که حسابی را در شبکه‌های اجتماعی که سال‌ها داشته‌اید، حذف کنید. حساب‌های ما مملو از سال‌ها عکس، خاطراتی است که جدا شدن از آن‌ها آسان نیست،

حتی اگر آماده باشیم عادت روزانه را متوقف کنیم. برای فیس‌بوک، اینستاگرام و سایر سرویس‌های متا نیز این موضوع صدق می‌کند، حذف کامل یک حساب کاربری نیز لزوماً ساده نیست.

بازتاب- حتی اگر همه سرویس‌ها توسط یک شرکت ارائه شوند، یک راه متمرکز برای حذف تمام حساب‌های مرتبط با متا وجود ندارد. خبر خوب این است که حذف این حساب‌ها در بسیاری از موارد بسیار آسان‌تر از گذشته شد، حتی اگر گاهی اوقات چند مرحله اضافی در آن وجود داشته باشد. در این مطلب قصد داریم بگوییم چگونه حساب‌های فیس‌بوک، اینستاگرام، مسنجر، واتس‌اپ و Oculus خود را حذف کنید.

گام نخست، دانلود دیتاهای خود

فیس‌بوک

صرف نظر از دلایلی که می‌خواهید حساب های خود را حذف کنید، ارزش آن را دارد که قبل از اینکه همه داده‌های خود را برای همیشه حذف کنید، برای دانلود تمام داده‌های خود وقت بگذارید. دانلود داده‌ها تضمین می‌کند که سابقه پست‌ها، پیام‌ها، عکس‌ها و سایر فعالیت‌های قبلی خود را دارید.

این آرشیو داده‌ها برای هر سرویس کمی متفاوت به نظر می‌رسند، اما به طور کلی حاوی پست‌های قبلی شما، سابقه حساب‌هایی که دنبال می‌کنید، پیام‌های شما و حتی برخی از فعالیت‌های گذشته شما در سرویس‌ها هستند. برخی، مانند فیس‌بوک، حتی سابقه‌ای از آنچه تبلیغ کنندگان سایت در مورد شما می‌دانند ارائه می‌کنند.

  • در فیس‌بوک، می‌توانید به آرشیو خود دسترسی پیدا کنید: Settings & Privacy -> Settings -> Your Facebook Information -> download your information -> request download بروید.
  • در اینستاگرام به More -> Settings -> Privacy and Security -> Data download -> Request download بروید.
  • در WhatsApp به  Settings -> Account -> Request account info بروید. (توجه داشته باشید، گزارش‌های واتس‌اپ شامل محتوای پیام‌های واقعی شما نمی‌شود. اگر می‌خواهید یک کپی از پیام‌های خود را حفظ کنید، باید تاریخچه چت خود را در هر رشته پیامی که می‌خواهید به آن متصل شوید صادر کنید.)
  • در مسنجر، دانلودها باید از طریق برنامه تلفن همراه آغاز شوند. در هر دو سیستم عامل اندروید و iOS، به Your Facebook Information -> Download your information بروید. سپس می‌توانید چند جنبه از داده‌ها را مشخص کنید، مانند کیفیت رسانه، قالب داده و محدوده تاریخی که می‌خواهید دانلود پوشش دهد.
  • برای کاربران Oculus و Meta Quest، می‌توانید از ابزار ” download your information” که در اینجا لینک شده است استفاده کنید.

هنگامی که آرشیو داده‌های خود را پنهان کردید، آماده خواهید بود که حساب‌های خود را برای همیشه مرکزی کنید. اگرچه، مانند دانلود داده‌ها، ممکن است تا چندین روز طول بکشد فرآیند کامل شود.

چگونه فیس‌بوک را حذف کنیم

قبل از اینکه فیس‌بوک را برای همیشه حذف کنید، توجه به یک نکته واجب است: حذف حساب شما باعث نابودی حساب‌های شخص ثالثی می‌شود که در آن‌ها از فیس‌بوک نیز برای ورود به سیستم استفاده کرده‌اید. در برخی موارد، ممکن است بتوانید آنها را از طریق کانال‌های پشتیبانی برنامه بازیابی کنید، اما هیچ تضمینی وجود ندارد. برای بررسی برنامه‌ها و وب‌سایت‌هایی که از فیس‌بوک به عنوان ورود به سیستم استفاده می‌کنید، مراحل را دنبال کنید.

به همین ترتیب، اگر حساب Oculus شما به هویت فیس‌بوک شما مرتبط باشد، حذف فیس‌بوک شما نیز برای همیشه اکانت Oculus شما از جمله خریدهای گذشته شما را حذف می‌کند.

هنگامی که مطمئن شدید آماده حذف هستید، می‌توانید گزینه را از تنظیمات و حریم خصوصی -> تنظیمات -> اطلاعات فیس‌بوک شما -> غیرفعال کردن و حذف -> حذف حساب -> ادامه به حذف حساب -> حذف حساب پیدا کنید.

با این حال، حتی پس از شکستن دکمه نهایی “حذف”، فیس‌بوک خاطرنشان می‌کند که هنوز حدود 30 روز طول می‌کشد تا اطلاعات شما به طور کامل پاک شود. این همچنین به این معنی است که اگر در طی 30 روز نظر خود را تغییر دهید، می‌توانید درخواست را لغو کنید. به گفته این شرکت، ممکن است تا 90 روز طول بکشد تا فرآیند حذف کامل شود، اگرچه نمایه و سایر اطلاعات شما در این مدت برای دیگران در فیس‌بوک قابل مشاهده نخواهد بود.

چگونه اینستاگرام را حذف کنیم

فیس‌بوک

برای اینستاگرام، باید به صفحه “حذف اکانت خود” بروید که در اینجا قابل مشاهده است. از آنجا، باید یک دلیل را از منوی کشویی انتخاب کنید و رمز عبور خود را وارد کنید. همانند فیس‌بوک، اینستاگرام خاطرنشان می‌کند که حذف همه چیزهایی که پست کرده‌اید از ابتدای فرآیند حذف ممکن است «تا 90 روز طول بکشد»، اگرچه پست‌ها در این مدت برای دیگران روی پلتفرم قابل مشاهده نخواهند بود.

چگونه فیس‌بوک مسنجر را حذف کنیم

اگر یک حساب فیس‌بوک را حذف کنید، حساب مسنجر شما نیز برای همیشه حذف می‌شود، بنابراین اگر قبلاً حساب فیسبوک خود را حذف کرده‌اید، نیازی به انجام مراحل اضافی ندارید. اما شایان ذکر است که غیرفعال کردن حساب فیسبوک بر توانایی شما در استفاده از مسنجر یا سایر کاربران برای یافتن شما در برنامه تاثیری نخواهد داشت.

با این حال، اگر از مسنجر بدون حساب فیسبوک مرتبط استفاده می‌کنید، می‌توانید حساب خود را از طریق برنامه حذف کنید. در iOS و اندروید به Account Settings -> Delete Your Account and Information and enter your password  بروید.

چگونه واتساپ را حذف کنیم

اکانت‌های واتس‌اپ را می‌توان مستقیماً از طریق Settings -> Account -> Delete My Account حذف کرد. سپس برنامه از شما می‌خواهد که شماره تلفن خود را وارد کنید. همانند فیس‌بوک و اینستاگرام، این شرکت می‌گوید که فرآیند حذف کامل می‌تواند تا 90 روز طول بکشد.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید