جدیدترین اخبار
7 اسفند 1399 ساعت 15:11 آرشیو کد خبر :788308
برای چاپ کلیک کنید

موادی که هرگز نباید به سالادتان اضافه کنید

موادی که هرگز نباید به سالادتان اضافه کنید

به جای سس‌های پرچرب می‌توانید از سرکه بالزامیک، لیموترش، روغن زیتون و یا ماست به عنوان چاشنی سالادتان استفاده کنید.

اضافه کردن برخی مواد غذایی همچون سس‌های بدون چربی به سالاد که معمولاً حاوی مقدار بسیار زیادی نمک و قند هستند از خاصیت این غذای سالم می‌کاهد.
سبزیجات برگ‌دار، پروتئین کم چربی و سبزیجات سرشار از فیبر همگی از ترکیبات اصلی یک سالاد سالم و خوشمزه هستند. اما اگر می‌خواهید سلامت سالادی که می‌خورید زیر سؤال نرود، این چیز‌ها را در سالادتان نریزید:

سس‌های پرچرب

هر چیزی که برچسب پُرچرب خورده است، مقدار زیادی مایونز بسیار پُرچرب در آن وجود دارد. ممکن است این سس حاوی خامه‌ترش، پنیر و سایر عناصر پرچرب باشد. به جای این سس‌ها می‌توانید از سرکه بالزامیک، لیموترش، روغن زیتون و یا ماست به عنوان چاشنی سالادتان استفاده کنید.

سس‌های بدون چربی

وقتی تولیدکننده‌های مواد غذایی چربی را حذف می‌کنند، محصول را با نمک و قند اشباع می‌کنند تا جایگزین چربی شده و طعم دار شود. در نتیجه، سس‌های بدون چربی نیز معمولاً حاوی مقدار بسیار زیادی نمک و قند هستند و حتی ممکن است مواد شیمیایی داشته باشند که شما تمایلی به خوردنشان نداشته باشید.

میوه‌های خشک شده

اگر عاشق طعم‌های شیرین هستید، ممکن است بخواهید میوه‌های خشک شده را به سالادتان اضافه کنید. اما باید بدانید که میوه‌های خشک شده دارای قند فراوانی هستند و به اندازه‌ی میوه‌ی تازه ارزش غذایی ندارند. اگر می‌خواهید یک چیز شیرین در سالادتان باشد، از میوه‌ی تازه استفاده کنید.

تاپینگ‌های تُرد و شور

کروتن (نان خشک‌های مکعبی شکل)، ترتیلا، چیپس سیب زمینی و … شاید بافت تُرد و دوست داشتنی به سالادتان بدهند، اما کالری‌شان صفر است.

به جای این مواد غذایی بی‌فایده می‌توانید از کاهوی تُرد و تازه و یا خیار استفاده کنید.

سبزیجات نشاسته دار

ذرت و سیب زمینی و حتی نخودفرنگی ممکن است سالم به نظر برسند، اما اگر قصد کاهش وزن دارید، می‌توانید به جای این نشاسته‌دار‌ها از لوبیا، عدس و یا سایر حبوبات و بنشن که بافتی مشابه دارند، اما مغذی‌ترند استفاده کنید.

گوشت‌های فرآوری شده

انواع گوشت‌های فرآوری شده پُر از چربی و قند و نمک هستند که باید استفاده از آن‌ها در سالاد را فراموش کنید. به جای این نوع پروتئین‌ها بهتر است از جوجه گریل شده یا میگو استفاده کنید و از هیچ نوع ماده‌ی غذایی فرآوری شده یا سرخ شده، حتی توفو، استفاده نکنید.

منبع: تبیان

Ad

روی خط خبر

  • واکنش کدخدایی به بیانیه خوانی تاج‌زاده در وزارت کشور/ فیلم
  • ضرب و شتم مرد سیاه‌پوست بی‌خانمان در «سن دیگو» به دست پلیس/ فیلم
  • کانادا به خانواده قربانیان هواپیمای اوکراینی اقامت دائم می‌دهد
  • ۱۲ کشته در پی انفجار بمب در مسجدی در شمال کابل
  • مشاهده یک بیماری عفونی نادر در هند در بحبوحه جولان کرونا
  • مبتلایان به دیابت در فاز دوم واکسیناسیون کرونا قرار دارند
  • پیشنهاد فریبنده بن زاید به نتانیاهو برای حمله زمینی به غزه
  • اظهارات سناتور آمریکایی علیه ایران
  • انهدام یک تیم تروریستی در سیستان ‎و بلوچستان
  • چگونگی ثبت اعتراض داوطلبان رد صلاحیت شده در هیئت‌های عالی نظارت استان اعلام شد
  • ادعای وزیر خارجه کانادا علیه ایران
  • خروج بی سر وصدای آمریکایی ها از پایگاه هوایی قندهار
  • ابتلا به کرونا در هندوستان مرز ۲۴ میلیون نفر را رد کرد/ احتمال ۵ تا ۱۰ برابر بودن آمار واقعی
  • آلاینده ازن به تدریج هوای تهران را آلوده می‌کند
  • واکسن ایرانی از ابتدای تابستان برای مردم تزریق خواهد شد
  • فرود معجزه‌آسای هواپیمای دو نیم شده در دنور/ تصاویر
  • دانش آموزان کرونایی در امتحانات نهایی شرکت نکنند
  • ارائه تسهیلات خدمات دندانپزشکی به بازنشستگان کشوری
  • قیمت جهانی طلا کاهش یافت
  • رونمایی از مهدی پاکدل در نقش سلمان در سریال «جیران»/ عکس
  • حضور کیانوش جهانپور در ستاد برگزاری جشنواره جهانی فیلم فجر
  • نشانه‌های درگیری ریه در بیماران کرونایی/ تزریق واکسن در افراد دارای آلرژی؛ بلامانع
  • رونمایی جنسیس از G70 شوتینگ بریک برای اروپایی ها/تصاویر
  • میدل ایست‌ آی مدعی شد: پیشنهاد ایران به عربستان برای دور زدن تحریم‌ها و فروش نفت
  • توشیبا هدف حمله سایبری قرار گرفت
  • لنوو و معرفی لپ تاپ های گیمینگ Legion 5i Pro و Legion 7i
  • بلینکن: مذاکره با ایران ادامه خواهد یافت
  • نگاهی کوتاه به دو هدست VR جدید HTC/ تصاویر
  • سقوط ۱۵ درصدی ارزش بیت کوین
  • مزایای بازگشت به برجام بسیار بیشتر از مزایای حفظ تحریم‌هاست
  • Ad