مقایسه تویوتا کرولا با هیوندای سوناتا / مشخصات فنی

    کد خبر :806267
مقایسه تویوتا کرولا با هیوندای سوناتا

یکی از مقایسه‌های خودرویی پر مخاطب بازار، تویوتا کرولا با هیوندای سوناتا است. تا چندین سال پیش خرید خودرو کاری آسان به‌شمار می‌آمد، اما پیشرفت این صنعت که با آمدن مدل‌های گوناگون در سگمنت‌های مختلف همراه شد، کار خرید و انتخاب را برای خریداران کمی دشوار کرد. امکانات رفاهی فراوان، طراحی‌های متفاوت و مشخصات فنی گوناگون، پارامتر‌هایی است که ممکن است علاقه‌مندان را دچار تردید کند.

معرفی تویوتا کرولا:

تویوتا کرولا، خودرویی ساخت کشور ژاپن است که در سال ۲۰۰۸ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۱۷۹۴ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۱۳۰ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۱۷۰ نیوتن متر در ۴۰۰۰ و ۲۰۰ دور در دقیقه است.

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۴ دنده خودکار استفاده شده است. جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۱۹۵ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۱۱.۹ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۷.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۵۰ لیتر است.

از جمله امکانات این خودرو می‌توان به شیشه بالابر برقی مجهز به عملکرد بازگشت اتوماتیک شیشه در سمت راننده، شیشه‌ها با لایه ضد UV ، برف پاک‌کن‌های تناوبی قابل تنظیم ، آینه‌های بغل برقی، تاشو، همرنگ بدنه ، فرمان چهار پره چرمی به همراه دکمه‌های کنترل سیستم صوتی، مجهز به سرعت سنج ، تنظیم زاویه نور چراغ جلو (بالا و پایین) دستی ، کولر اتوماتیک اشاره کرد.

این خودرو در نوع سفارشی نیز تجهیزاتی دارد که شامل کروز کنترل ، صندلی‌های عقب با قابلیت تاشو ، سقف کشویی شیشه‌ای ، رینگ اسپرت ، بال عقب، چراغ مه‌شکن جلو و سنسور پارک عقب است.

معرفی هیوندای سوناتا:

هیوندای سوناتا، خودرویی ساخت کشور کره جنوبی است که در سال ۲۰۰۵ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۲۴۰۰ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۱۷۴ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۲۲۸ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه است.

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۵ دنده خودکار استفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۲۰۲ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۱۰.۴ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۸.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۷۰ لیتر است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، از جمله تجهیزات این خودرو می توان به صندلی برقی برای راننده، تنظیم ارتفاع صندلی راننده، سنسور پارک عقب، تنظیم گودی کمر صندلی راننده ، فرمان برفی تلسکوپی و فرمان بشکن اشاره کرد.

 

خودرو
تویوتا کرولا Xli 1.8 هیوندای سوناتا
کشور سازنده
ژاپن
کره جنوبی
سال (طراحی)
2008 2005
موتور
4 سیلندر 16 سوپاپه 4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور
1794سی سی 2400سی سی
حداکثر قدرت
130 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه 174 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور
170 نیوتن متر در 4200 دور در دقیقه 228 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه
جعبه دنده
4 دنده خودکار 5 دنده خودکار
شتاب 0 تا 100
11.9 ثانیه 10.4 ثانیه
حداکثر سرعت
195 کیلومتر در ساعت 202 کیلومتر در ساعت
وزن
1215 کیلوگرم 1493 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)
4540 طول – 1760 عرض – 1465 ارتفاع 4798 طول – 1830 عرض – 1475 ارتفاع
فاصله بین دو محور
2598 میلیمتر 2731 میلیمتر
مصرف سوخت ترکیبی
7.2 لیتر در هر صد کیلومتر 8.8 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک
50 لیتر 70 لیتر
استاندارد آلایندگی
یورو 4 یورو 3
میزان تولید CO2
150 گرم در هر کیلومتر 184 گرم در هر کیلومتر
ترمز و پایداری
ABS-EBD EBD – ABS – ESP
کیسه هوا
دو عدد کیسه هوا کیسه هوای سرنشینان جلو – جانبی – مجموعا 10 کیسه هوا
سیستم صوتی
سیستم صوتی CD به همراه 6 بلندگو CD

 

 

 

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید