لامبورگینی هوراکان استراتو با طعم رالی از راه رسید

    کد خبر :956518
هوراکان استراتو

شرکت لامبورگینی به تازگی از محصول منحصربفرد خود یعنی هوراکان استراتو رونمایی کرده، خودرویی که اگرچه اسپرت است، اما ویژگی‌های یک مدل رالی را دارا بوده و می‌تواند عملکرد بالایی از خود نشان دهد.

بازتاب لامبورگینی ایتالیایی در جریان فستیوال Art Basel میامی تصمیم گرفت این محصول جدید را رونمایی کند، تا موجب حیرت همگان شود. زیرا مدل مورد اشاره علاوه بر قابلیت حرکت در جاده‌های سخت، برای جاده‌های هموار هم به کار گرفته می‌شود. 

از ویژگی‌های ظاهری هوراکان استراتو باید به افزایش ارتفاع بدنه نسبت به نسخه اصلی و افزوده شدن چراغ‌های LED اضافی در جلو کاپوت است تا بتواند روشنایی بیشتری را در شرایط خارج جاده‌ای ارائه دهد. هوراکان استراتو را باید یک پروژه بلندپروازانه و خاص از لامبورگینی به حساب آورد که شاید کمتر کسی فکرش را می‌کرد، این شرکت بخواهد از چنین مدلی، یک خودرو آفرود ایجاد کند.

لامبورگینی هوراکان استراتو با طعم رالی-1

سیستم تعلیق متوسط 1.7 اینچی آن بهره گرفته شده از هوراکان اوو است. این سیستم تعلیق کمک می‌کند تا در شرایط جاده‌ای ناهموار بتوان به سادگی حرکت کرد و نرمی بیشتری احساس نمود. خودروساز حالت‌های رانندگی متنوعی تدارک دیده که باید به حالت Strada، Sport و در نهایت Rally اشاره کرد. هوراکان استارتو نسبت به دیگر مدل‌ها علاوه بر ارتفاع بیشتر، عرض بیشتری هم دارد.

از جمله باید به 1.2 اینچ در جلو و 1.3 اینچ در عقب. ناگفته نماند سیستم چهارچرخ محرک هم روی این مدل تعبیه شده تا قدرت بالایی در شرایط جاده‌ای ناهموار داشته باشد. در دیگر ویژگی‌های فنی باید به دیسک ترمز 15 اینچی با کالیپرهای 6 پیستونی در جلو و دیسک‌ ترمز 14 اینچی و کالیپرهای چهار پیستونی در عقب اشاره کرد. این موردها موجب می‌شوند تا هوراکان استراتو در سریع‌ترین حالت، به سرعت ساکن شود. در قسمت لاستیک باید به لاستیک بریجستون Dueler AT002 با رینگ‌های 19 اینچی پرداخت. لاستیک‌ها عریض و بزرگ هستند و برای جاده‌های ناهمواره ساخته شدند.

هوراکان استراتو قدرتمند و مناسب هر جاده

پیشرانه یا همان قلب تپنده هوراکان استارتو یک پیشرانه 5.2 لیتری 10 سیلندر با قدرت 602 اسب بخار و 560 نیوتن متر گشتاور است که توانایی بالایی می‌تواند از خود نشان دهد. در کنار این موتور، گیربکس هفت دنده دوکلاچه قرار می‌گیرد که در مجموع می‌توان انتظار داشت خودرو در 3.4 ثانیه به 100 کیلومتربرساعت برسد. سقف سرعت آن هم 260 کیلومتربرساعت است و به عنوان یک خودرو آفرودی، می‌تواند در خارج جاده گردوخاک بزرگی ایجاد کند.

لامبورگینی هوراکان استراتو با طعم رالی-2

از آنجایی استراتو برای آفرود طراحی شده، لامبورگینی توجه چندانی به سرعت بالا آن نداشته و در این بین باید این خودرو را کندتر از سایر هوراکان‌ها به حساب آورد. در طراحی ظاهری به خوبی یک مدل آفرود را نمایان می‌کند و در قسمت زیرین بدنه پنل‌های آلومینیومی به کار گرفته شده تا آسیبی به پیشرانه با توجه به حرکت در شرایط خارج جاده وارد نشود. قسمت گلگیرها تقویت شده و بدنه نیز استحکام بیشتری در بخش داخلی پیدا کرده تا دوام بالایی از خود نشان دهد.

در قسمت زیرین سپرهای جلو و عقب شاهد ورودی و خروجی هوا هستیم تا آیرودینامیک بالا حفظ شود. در نمای داخلی تودوزی‌هایی به چشم می‌خورد و از متریال آلکانترا Verde بهره گرفته شده تا جلوه جذابی پیدا کند. همچنین صفحه نمایش داخلی نیز گرافیک دیجیتالی جدید پیدا کرده تا تغییری حاصل شده باشد. به گفته لامبورگینی، مشتریان می‌توانند سفارش‌هایی به کمپانی داشته باشند تا مدل‌ خاص‌تری از هوراکان استراتو دریافت کنند.

تنها 1499 دستگاه از این مدل به تولید خواهد رسید و تولید هم از فوریه 2023 آغاز می‌شود. اطلاعاتی درباره قیمت اعلام نشد و انتظار داریم در آینده توسط لامبورگینی اطلاع رسانی شود. برند ایتالیایی در تلاش است با افزودن مدل‌های ویژه و منحصربفرد به سبد محصول خود، نظر علاقمندان را جلب سازد. در زمینه قیمت انتظار هزینه بالایی برای مشتریان هوراکان استراتو خواهیم داشت.

برای کسب جزئیات بیشتر به وب سایت شرکت سازنده مراجعه کنید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید