سدان کامپکت چینی Xpeng P5 از راه رسید/ خودرویی تمام الکتریکی

    کد خبر :905213

شرکت چینی Xpeng مشخصات و قیمت سدان تمام الکتریکی P5 را در کشورهای دانمارک، هلند، نروژ و سوئد اعلام کرد. P5 چند ماهی است که در بازار چین عرضه شده است و از باتری ۶۶ کیلووات ساعتی و یک پیشرانه الکتریکی با قدرت ۲۱۱ اسب بخار و گشتاور ۳۱۰ نیوتون متر استفاده می‌کند.

بازتاب -این خودروساز می‌گوید سدان الکتریکی‌اش شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۷.۵ ثانیه‌ای دارد اما مهم‌تر اینکه P5 شعاع حرکتی ۴۶۵ کیلومتری را ارائه می‌کند. این خودروی چینی به‌صورت استاندارد با شارژر ۱۱ کیلوواتی و درگاه شارژ CCS2 عرضه می‌شود و می‌توان از شارژر سریع ۷۰ کیلوواتی نیز برای آن استفاده کرد. در این صورت برای شارژ ۳۰ تا ۸۰ درصدی باتری ۳۶ دقیقه زمان نیاز خواهد بود. P5 همچنین مشابه هیوندای آیونیک ۵ و کیا EV6 از ویژگی خودرو به لود سود می‌برد. خریداران دانمارکی برای این سدان الکتریکی باید ۳۹۰ هزار کرون معادل ۵۶۸۲۳ دلار پرداخت کنند. قیمت P5 در هلند برابر با ۴۸ هزار یورو معادل ۵۲۰۳۳ دلار، در نروژ برابر با ۳۸۰ هزار کرون یا معادل ۴۲۷۱۷ دلار و در سوئد برابر با ۵۵۰ هزار کرون معادل ۵۷۸۲۵ دلار خواهد بود.

تمامی نسخه‌های Xpeng P5 در بازار اروپا به‌صورت استاندارد با سیستم دستیار راننده XPILOT 25 عرضه می‌شوند که دارای ۵ رادار باکیفیت، ۱۲ حسگر اولتراسونیک، ۴ دوربین برای رانندگی و ۸ دوربین برای پشتیبانی از XPILOT است. این سیستم همچنین شامل کروز کنترل تطبیقی، کنترل خودرو بین خطوط و دستیار تعویض لاین حرکتی است.

از جمله تکنولوژی‌های مهم موجود در کابین نیز می‌توان به پشت آمپرهای دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی، نمایشگر مرکزی ۱۵.۶ اینچی، سرویس‌های آنلاین، به‌روزرسانی از راه دور، سانروف پانورامیک با آفتاب‌گیر برقی، صندلی‌های گرم شونده جلو و عقب، شارژ بی‌سیم، سیستم تهویه مطبوع دو ناحیه‌ای، پایش فشار باد لاستیک‌ها و کنترل حرکت در سرپایینی اشاره کرد.

خریداران اروپایی قادر خواهند بود این خودرو را با رنگ‌های خاکستری، مشکی یا سفید برای بدنه و رنگ‌های مشکی و قهوه‌ای برای کابین سفارش دهند. رزرو آنلاین P5 در دانمارک، هلند، نروژ و سوئد شروع شده است اما هنوز مشخص نیست اولین نمونه‌ها چه زمانی به دست مشتریان خواهند رسید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید