رشد منفی ۱۷ درصدی تخلیه و بارگیری در بندر امیرآباد

    کد خبر :30870

بررسی آمار سازمان بنادر و دریانوردی حاکی از آن است که عملکرد تخلیه و بارگیری بندر امیرآباد طی اردیبهشت امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۶.۷ درصد رشد منفی داشته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مطابق آمار رسمی سازمان بنادر و دریانوردی در اردیبهشت ماه امسال مجموع عملکرد تخلیه و باریگری بندر امیرآباد بالغ بر 163 هزار و 82 تن بوده که در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته 16.7 درصد کاهش یافته است. اردیبهشت ماه سال گذشته مجموع عملکرد تخلیه و بارگیری این بندر 195 هزار و 834 تن بود.

در دومین ماه بهار 96 بالغ بر 93 هزار و 676 تن کالای اساسی، 13 هزار و 922 تن کالای فلزی، 38 هزار و 921 تن کالای ساختمانی و معدنی، 167 تن ماشین‌آلات، وسایل نقلیه، قطعات یدکی و ابزارآلات و 30 تن کود و مواد شیمیایی در بندر امیرآباد تخلیه و بارگیری شد.

همچنین 2 تن منسوجات چرمف پوشاک، الیاف، کاغذ و چوب در بندر مذکور تخلیه و بارگیری شده است. علاوه بر این 338 تن کالای کانتینری و 16026 تن فرآورده‌های نفتی طی اردیبهشت ماه امسال در بندر امیرآباد تخلیه و بارگیری شد.

به گزارش تسنیم، روند نزولی عملکرد بنادر با وجود تاکید مسئولان و مدیران ذی‌ربط در بهبود وضعیت بنادر کشور در پسابرجام همچنان ادامه دارد. به عنوان نمونه تخلیه و بارگیری انواع کالای نفتی و غیرنفتی در بندر انزلی طی اردیبهشت امسال در مقایسه با اردیبهشت سال گذشته 34درصد کاهش یافت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید