دوچرخه کوهستان فولکس واگن GTI با وزن ۱۵ کیلوگرم معرفی شد

    کد خبر :817666
دوچرخه کوهستان فولکس واگن GTI با وزن ۱۵ کیلوگرم معرفی شد

فولکس‌واگن از دوچرخه کوهستان GTI با قیمت ۸۵۰ دلار و وزن ۱۵٫۱ کیلوگرم رونمایی کرد که دارای سیستم تعویض دنده ۲۷ سرعته شیمانو است و به‌زودی به بازار عرضه خواهد شد.

فولکس‌واگن کاملاً نامی شناخته‌شده و بزرگ در صنعت خودرو به شمار می‌رود؛ اما خوانندگان می‌دانند که این خودروساز آلمانی در ساختن دوچرخه نیز فعالیت می‌کند. جدیدترین محصول این شرکت، دوچرخه کوهستانی با نام جی‌تی‌آی (GTI) است.

به گزارش موتوروان، دوچرخه GTI با قیمت ۸۵۰ دلار و وزن ۱۵٫۱ کیلوگرم برای خریداران کاملاً مناسب به نظر می‌رسد. مطمئناً برخی امکانات خودروهای GTI فولکس‌واگن از جمله صندلی‌های چهارخانه، کالیپرهای ترمز قرمزرنگ یا حتی اهرم تعویض دنده به شکل توپ گلف موجود نیستند؛ اما باز هم چیزهای زیادی برای هیجان‌زده شدن وجود دارد. برخلاف بسیاری از دوچرخه‌های دیگر در این بازه قیمتی که از ترمز دیسکی با کابل استفاده می‌کنند، در دوچرخه کوهستان فولکس‌واگن جی‌تی‌آی از ترمز دیسکی هیدرولیک استفاده می‌شود.

دوچرخه جی‌تی‌آی از کالیپرهای ترمز قرمز مشابه خودرو برخوردار نیست؛ ولی به جای آن رینگ‌های ۲۹ اینچی قرمز یاقوتی دارد. رینگ‌ها در مجموعه‌ای از لاستیک‌های WTB Ranger پیچیده شده‌اند که از نوع تیوب‌لس هستند تا خطر پنچری را در مسیر کاهش بدهند؛ البته شرط می‌بندیم که رینگ‌ها و لاستیک‌ها به‌صورت تیوب‌لس از کارخانه خارج نخواهند شد (به دلیل صرفه‌جویی در هزینه‌ها).

تعویض دنده از طریق مجموعه دنده ۲۷ سرعته شیمانو انجام می‌شود. ما از دیدن چرخ‌زنجیر تکی در جلو متعجب نخواهیم شد؛ زیرا این روندی است که به‌سرعت به استاندارد صنعتی تبدیل می‌شود؛ اما احتمالا بسیار گران خواهد بود.

قاب آلومینیومی فقط استفاده از یک دوشاخه و تعلیق را در جلو امکان‌پذیر می‌کند؛ اما به نظر می‌رسد برای هر کسی که می‌خواهد دوچرخه‌سواری کوهستان را شروع کند کاملا مناسب است. کمک‌فنر جلو امکان ۱۲۰ میلی‌متر تنظیم ارتفاع را فراهم می‌کند و از ویژگی قفل بهره می‌برد که مواقع نیاز، به‌طور موقت از فشار دادن سیستم تعلیق جلوگیری خواهد کرد.

این دوچرخه کوهستان فولکس‌واگن سفارشی نیست؛ ولی GTI هدیه‌ای باورنکردنی برای علاقه‌مندان به خودروی اسپرت بنزینی است که آرزو دارند صاحب مدل‌ خودرویی GTI شوند. به نظر می‌رسد این خودروساز آلمانی به‌زودی سفارش‌ها را از طریق فروشگاه‌های آنلاین دریافت خواهد کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید