خوراکی‌هایی که حال شما را خوب می‌کنند

  • آرشیو
  • جمعه ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ ۱۲:۳۳
    کد خبر :780971

خوردن مواد غذایی دارای قند بالا، شاید به‌صورت لحظه‌ای انرژی شما را بالا ببرد اما خیلی زود به عنوان سوخت در بدن شما مصرف می‌شود و شما بعد از چند ساعت دوباره سطح انرژی‌تان پایین خواهد آمد.

برای بالارفتن سطح انرژی، اولین‌کاری که به ذهن هرکسی می‌رسد خوردن مواد قندی است. اما باید به شما بگویم خوردن مواد غذایی دارای قند بالا، شاید به‌صورت لحظه‌ای انرژی شما را بالا ببرد، اما خیلی زود به عنوان سوخت در بدن شما مصرف می‌شود و شما بعد از چند ساعت دوباره سطح انرژی‌تان پایین خواهد آمد. در ادامه به معرفی مواد غذایی که سطح انرژی شما را به صورت یک جریان ثابت و آهسته بالا می‌برد خواهیم پرداخت.

جو دوسر

خوردن جو دو سر در هنگام صبحانه سطح انرژی شما را به صورت یکنواخت بالا خواهد برد. این ماده‌ غذایی حاوی فیبر است و هضم کندی دارد و باعث می‌شود مدت زمان طولانی‌تری سیر بمانید.

تخم مرغ

هر تخم‌مرغ آب‌پز تنها ۷۰ کالری دارد و دارای ۶ گرم پروتئین است. تخم مرغ سوخت لازم برای بدن را فراهم می‌کند و انرژی لازم را به‌صورت آهسته به شما می‌دهد و شما می‌توانید به عنوان یک سیرکننده کم کالری آن را در برنامه غذایی خود قرار دهید.

مرغ

یک قطعه مرغ کبابی با مقداری سبزیجات بخارپز، یک وعده کامل برای ناهار محسوب می‌شود. مرغ نسبت به بقیه گوشت‌ها چربی اشباع ناسالم کمتری دارد و به شما تا هنگام خوردن شام انرژی لازم را خواهد داد.

لوبیا

لوبیا منبع خوبی از پروتئین است. همچنین منبع بالای فیبر و سرشار از منیزیم محسوب می‌شود که به هضم غذا و تولید انرژی کمک می‌کند. اگر می‌خواهید به یک سطح بالای انرژی برسید و پروتئین کافی هم دریافت کنید خوراک لوبیا و قارچ را امتحان کنید.

گردو

گردو حاوی امگا ۳ است و به بدن شما انرژی لازم را خواهد داد. درست است آجیل‌ها و از جمله گردو دارای کالری بالایی هستند اما مطالعات نشان داده است کسانی که آن را مصرف می‌کنند، دچار اضافه وزن نمی‌شوند و دلیل این موضوع فیبر و چربی‌های سالم است که علاوه بر رفع گرسنگی و دادن انرژی سرعت جذب بدن را کاهش می‌دهد.

قهوه

نوشیدن قهوه در وعده صبحگاهی انرژی شما را بالا می‌برد. فقط حواس‌تان باشد در خوردن آن زیاده‌روی نکنید چون ممکن است دچار اختلال در خواب یا افزایش ضربان قلب شوید.

شکلات تلخ

خوردن شکلات تلخ به‌دلیل وجود آنتی اکسیدان‌ موجود در آن، به محافظت از سلول‌ها، کاهش فشار خون و بهبود جریان خون کمک می‌کند و انرژی کافی را به شما خواهد داد و باعث تغییر عملکرد مغز و بهبود خلق و خو می‌شود.

آب

وقتی آب بدن شما کافی نباشد زود خسته خواهید شد. با نوشیدن آب کافی در شبانه‌روز، شما چربی، قند و نمک کمتری دریافت خواهید کرد و انرژی شما به سطح استاندارد خواهد رسید و متابولیسم بدن خود را بالا می‌برید.

خراسان

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید