خودرو الکتریکی شیائومی تحت تست مشاهده شد

    کد خبر :969125

شرکت شیائومی به عنوان غول فناوری چینی درصدد است بزودی از خودرو الکتریکی خود رونمایی کند. اتومبیلی که انتظار داریم ویژگی‌های ظاهری مدرنی داشته و با فناوری‌های روز دنیا از راه برسد.

بازتاب-مودنا اولین خودروی برقی شیائومی است که در سال 2024 وارد بازار خواهد شد. کار اصلی روی این خودرو به پایان رسیده و اکنون تست‌های زمستانی آن در چین انجام می‌شود. علاوه بر این، رسانه‌های چینی گزارش دادند که لی جون، مدیرعامل شیائومی شخصاً در تست‌ها شرکت می‌کند.

خودرو الکتریکی شیائومی

یکی از شناخته شده‌ترین برندهای فناوری، شیائومی بخش خودرو خود را در سپتامبر 2021 با سرمایه گذاری اولیه 10 میلیارد RMB (1.47 میلیارد دلار) راه‌اندازی کرده است. در همان سال، شیائومی یک کنفرانس سرمایه‌گذاری برگزار کرد که در آن لی جون، بنیانگذار و مدیرعامل شیائومی و شیائومی اتو، گفته که انتظار دارند تولید انبوه را در سه ماهه نخست 2024 آغاز کنند. در جولای 2022، اولین نمونه اولیه شیائومی بر اساس BYD Han EV جاسوسی در جاده‌های چین در طول تست‌های سیستم رانندگی هوشمند مشاهده شد. بعداً، لی جون اشاره کرد که شیائومی قصد دارد سالانه 10 میلیون خودرو عرضه کند.

خودرو الکتریکی شیائومی

در ژانویه، اولین وسیله نقلیه آماده جاده‌ای شیائومی در چین رویت شد. به نظر می‌رسد که این یک سدان الکتریکی با کد “مودنا” باشد. طراحی بیرونی آن شکلی آیرودینامیکی با کاپوت بلند، خط سقف شیبدار و دستگیره‌های درب جمع شونده دارد. در بالای سقف مودنا می‌توانیم حسگر LiDAR را مشاهده کنیم. در مورد مشخصات آن، شیائومی مودنا در سه نسخه عرضه خواهد شد. دو مورد اول دارای باتری‌های Blade BYD (LFP) خواهند بود.  سومین باتری Qilin CATL با پلت‌فرم 800 ولت خواهد داشت. در عرض 15 دقیقه از 0 تا 80 درصد شارژ می‌شود. تمامی نسخه‌ها به تراشه 8295 کوالکام مجهز خواهند شد که هنوز به تولید انبوه نرسیده است. طبق رسانه‌های چینی، محدوده قیمت مودنا بین 38 تا 51 هزار دلار خواهد بود.

د.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید