خودرو الکتریکی جیلی Zeekr 01 به عنوان قاتل تسلا معرفی شد

  • خودرو
  • پنجشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۰ ۱۷:۲۹
    کد خبر :853201

در چند سال اخیر خودروهای برقی زیادی توسط شرکت‌های مختلف معرفی شده‌اند و دیگر نمی‌توان ماشین‌های تسلا را یکه‌تاز این بازار نوظهور دانست. در ادامه این روند، خودروساز چینی جیلی به تازگی خط تولید اتومبیل الکتریکی Zeekr 01 را راه‌اندازی کرده تا با طراحی جذاب و قابلیت‌های رقابتی خود پا به میدان بگذارد.

«بازتاب»؛ مهتاب جهانداراین خودرو برای اولین بار در نمایشگاه اتومبیل شانگهای رونمایی شد و توانست با داشتن خصوصیاتی همچون رنج 700 کیلومتری، سیستم تعلیق هوایی و شتاب بسیار سریع مورد توجه بسیاری از کارشناسان صنعت خودرو قرار بگیرد. این در حالی است که شرکت‌هایی مانند بنز نیز در این نمایشگاه از آخرین دستاوردهای خود در حوزه ماشین‌های الکتریکی رونمایی کرده بودند.

در مقایسه با سایر محصولات، سرعت شارژ شدن دوباره باتری این خودرو بسیار مناسب بوده و می‌تواند با اتصالی به مدت تنها 5 دقیقه به برق، انرژی لازم برای رانندگی به مسافت 120 کیلومتر را فراهم نماید. این خودرو توسط جیلی 48,500 دلار قیمت‌گذاری شده است. خوب است بدایند که خودروی تسلا مدل 3 ساخته شده در کشور چین، هم‌اکنون حدود 40 هزار دلار قیمت دارد.

این اتومبیل توسط بسیاری به قاتل تسلا معروف شده زیرا با قیمت کمی بیشتر، انبوهی از امکانات را در اختیار شما قرار خواهد داد. بهترین مدل Zeekr 001 روی هر دو محور عقب و جلوی خود به موتورهای الکتریکی مجهز شده و به این ترتیب می‌تواند به قدرتی معادل 536 اسب بخار دست پیدا نماید تا در 3.8 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد. میزان گشتاور این اتومبیل نیز بیش از 700 نیوتن‌متر گزارش شده است.

جنبه ستودنی این خودرو را باید بخش طراحی آن دانست. Zeekr 001 شباهت‌های قابل لمسی با پورشه پانامرا اسپورت توریسمو دارد و درهای بدون قاب به همراه دستگیره‌های مخفی، در شکل‌گیری شخصیت تهاجمی و شیک آن نقش بسزایی ایفا کرده‌اند.

این خودرو را می‌توان با آپشن‌هایی مانند سیستم تعلیق هوایی، سیستم اطلاعات و سرگرمی تصویر شده روی شیشه جلو، صندلی‌های مسابقه‌ای، صندلی‌های ماساژور و نورپردازی زیبا خریداری کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید