نوزدهمین آیین کوچه‌گردان عاشق همزمان با شب‌های قدر برگزار می‌شود

    کد خبر :291452

جمعیت امام علی (ع) برای نوزدهمین سال متوالی آیین کوچه گردان عاشق را همزمان با شبهای قدر در مناطق حاشیه نشین سراسر کشور برگزار می کند.

عسل نعمت الله زاده با بیان اینکه نوزدهمین آیین کوچه گردان عاشق همزمان با شبهای قدر در سراسر کشور توسط دفاتر نمایندگی جمعیت امام علی (ع) برگزار می شود، افزود: در این آیین اعضای این نهاد مستقل دانشجویی-مردمی با توزیع بسته های غذایی در مناطق حاشیه نشین، نخستین قدم را برای امداد رسانی به این مناطق برمی دارند.

وی ادامه داد: در شبهای قدر امسال حدود ۸ هزار بسته غذایی در سراسر کشور بین خانواده های نیازمند مناطق حاشیه نشین استانهای ایلام، سیستان و بلوچستان، کردستان، خوزستان، البرز، سمنان، تبریز، تهران، اردبیل، کرمانشاه، هرمزگان، بوشهر، کرمان، مشهد و… برگزار توزیع خواهد شد. در سال جاری مناطق زلزله زده کرمانشاه و شهرهای سرپل ذهاب و ثلاث باباجانی و جوانرود نیز به طور ویژه تحت پوشش این طرح قرار گرفته اند.

مسئول اجرایی طرح کوچه گردان عاشق با اشاره به اینکه این آئین نخستین بار در سال ۱۳۷۸ توسط دانشجویان با توزیع ۵۰ کیسه آذوقه که هزینه آن با فروش ژتونهای غذایی این دانشجویان تامین شده در محلات آسیب دیده تهران برگزار شد، تاکید کرد: این آیین نخستین بار توسط جمعیت امام علی (ع) و با تاسی به سیره عملی امام علی (ع) در یاری رساندن به نیازمندان جامعه و دلجویی و رسیدگی به وضعیت آنها و با تکیه بر این وصیت امیر المومنین که فرمودند: «خدا را خدا را درباره یتیمان، مبادا گاه سیر و گاه گرسنه باشند» طراحی شد.

وی اضافه کرد: در روزهای ابتدایی ماه رمضان اعضای این جمعیت با مراجعه به محلات حاشیه نشین به شناسایی خانواده های نیازمند می پردازند و با تکمیل فرمهای مخصوصی، مشخصات این خانواده ها را برای دریافت بسته غذایی در شب قدر ثبت می کنند. بعد از برگزاری آیین نیز ارتباط این اعضا با خانواده های شناسایی شده ادامه پیدا می کند و به فراخور نیازهای منطقه و توان جمعیت اقدامات میان مدت و بلند مدتی هم در این محلات در طول سال برنامه ریزی و اجرا می شود.

نعمت الله زاده گفت: طرح کوچه گردان عاشق نخستین طرح اجرا شده توسط جمعیت امام علی (ع) است و مقدمه برگزاری و طراحی برنامه ها و طرح های بسیاری از جمله: طفلان مسلم، تدریس عشق، صفای سعی، مادرانه و همچنین سمینارهای کودک آزاری، اعتیاد کودکان، مادران آسیب دیده، ازدواج کودکان نیز بوده. در عین حال اجرای آیین کوچه گردان عاشق زمینه ساز تاسیس خانه های ایرانی، خانه اشتغال و خانه علم توسط این جمعیت در مناطق و محلات معضل خیز هم بوده است.

مسئول اجرایی طرح کوچه گردان عاشق افزود: علاقه مندان به مشارکت در این برنامه می توانند با مراجعه به سایت www.kuchegardan.org نحوه حضور و مشارکت خود را در این طرح انتخاب و جهت شرکت در برنامه توزیع بسته های آذوقه مشخصات خود و اتومبیلشان را جهت همراهی با تیم توزیع ثبت کنند. لازم به ذکر است همایش این آیین در تهران و شهرستانهای دیگر، در شب بیست و یکم رمضان و همزمان با شب شهادت امام علی (ع) برگزار می شود. حضور در این همایش برای عموم آزاد است. همچنین ستاد مرکزی کوچه گردان عاشق در خانه ایرانی مولوی به آدرس: خیابان مولوی، کوچه قفلسازان، جهت بسته بندی مواد غذایی و همچنین دریافت کمکهای نقدی و غیر نقدی خیرین فعال است. شماره حساب جمعیت جهت واریز کمکهای نقدی نیز به شماره ۶۱۰۴۳۳۷۷۰۰۳۱۳۰۸ آماده دریافت کمکهای مردمی است.

به گزارش مهر ،وی گفت: بسته های آذوقه ای که در شبهای قدر توسط دانشجویان و خیرین در محلات حاشیه نشین توزیع می شود، شامل : برنج، گوشت، تن ماهی، ماکارونی، خرما، حبوبات، انواع شوینده، چای، قند و…. می شود که ارزش تقریبی آن در سال جاری حدود ۲۰۰ هزار تومان (برای هر بسته به قیمت عمده فروشی) تخمین زده شده است. علاقمندان می توانند از طریق راههای ارتباطی با روابط عمومی جمعیت امام علی (ع) از طریق شماره ۸۸۹۳۰۸۱۶-۰۲۱ تماس بگیرند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید