آشنایی با کراس اوور فیدلیتی پرایم بهمن موتور

    کد خبر :990355

بهمن موتور در چند سال گذشته موفق شد با مونتاژ خودروهای جذاب چینی، علاقمندان بسیاری پیدا کند، حال تصمیم گرفت به سراغ مونتاژ یک مدل جدید تحت عنوان فیدیلیتی پرایم، برود، مدلی که در واقع همان فیدیلیتی بوده اما در سبک 7 نفره به فروش می‌رسد.

بازتاب-این خودرو در بازار چین با نام جتور X70 شناخته می‌شود. کراس اووری که در سه تریم Journey، Travel‌و Sport قابل تهیه است. در ادامه قصد داریم بیشتر با فیدیلیتی پرایم آشنایی پیدا کنیم.

فیدلیتی پرایم

طراحی داخلی و بیرونی

فیدیلیتی پرایم در نمای بیرونی عضلانی به نظر رسیده و طراحی جوان پسندی دارد. خودرویی که چراغ کشیده بزرگ، جلوپنجره شش ضلعی با خطوط افقی، مه شکن نقطه‌ای چهار گارنه و برخی دیگر شامل آن شد.

فیدیلیتی پرایم در عقب سیستم اگزوز دوگانه داشته و برخلاف دیگر رقبا چینی، چراغ پیوسته‌ای در کار نیست، اما چراغ‌ها بزرگ و کشیده هستند. همچنین خروجی هوایی در قسمت سپرها به چشم می‌خورد. گذشته از آن لوگو بزرگ جتور در عقب و جلو فیدیلیتی پرایم درج شده است. رینگ‌ها طراحی جذابی داشته و در سایز 18 اینچی ارائه می‌شوند. ناگفته نماند طراحی که برای آن در نظر گرفته شده، جلوه ظاهری تهاجمی و اسپرتی به فیدیلیتی پرایم بخشیده شد.

این محصول بهمن موتور رده پایین‌تر از جتور ایکس 70 پلاس قرار می‌گیرد. اما در سطح خود نسبت به رقبا عملکرد  قابل توجهی ارائه می‌دهد. طراحی عقب با چراغ‌هایی شبیه به GAC GS4 جلوه زیبایی به آن بخشید. ابعاد این محصول بهمن موتور 7 موتوره، ۴۷۲۹ میلی‌متر طول، ۱۹۰۰ میلی‌متر عرض و ۱۶۹۵ میلی‌متر ارتفاع است و فاصله بین دو محور 2745 میلیمتری دارد. فاصله اتومبیل از زمین به 21 سانتیمتر می‌رسد.

فیدلیتی پرایم

بهترین تریم فیدیلیتی پرایم کابین داخلی از جنس چرم به رنگ قهوه‌ای دارد. فرمان سه شاخ روکش چرمی ارائه داده و کلیدهای تنظیماتی هم در این مدل به چشم می‌خورد. از دیگر ویژگی‌های کابین داخلی باید به نمایشگری در وسط و نمایشگر دیجیتالی در قسمت سرعت سنج اشاره کرد. کابین داخلی اگر صندلی‌ها تا شوند، فضای باری 1260 لیتری دارد. درب عقب این خودرو برقی بوده و سقفی با سانروف پاناروما شامل آن شد. بنابراین افراد می‌توانند شاهد کابین مدرن، باکیفیت و پرآپشن باشند.

فیدیلیتی پرایم در عقب برای دو نفر دیگر هم فضا داشته و این مدل را به خودرویی 7 نفره تبدیل ساخته است. بهمن موتور برای مدل اسپرت جتور ایکس 70 از سیستم سرگرمی لمسی، سیستم کنترل هوا اتوماتیک، استارت دکمه‌ای، ترمز پارک برقی و گرم کن/سرد کن صندلی‌های جلو تدارک دیده است.

 

مشخصات فنی

بهمن موتور سعی داشته برای محصول 7 نفره باکیفیت خود از پیشرانه قابل قبولی بهره گیرد تا بتواند عملکرد خوبی با فاصله بین دو محور بیشتر ارائه دهد. این مدل از یک موتور 1.5 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ بهره گرفته که قدرت 154 اسب بخاری دارد. موتور گشتاور 230 نیوتن متری تولید می‌کند و توانایی معقولی در حرکت دارد. این کراس اوور بالعکس بیشتر مدل‌های موجود که از سیستم انتقال قدرت دوکلاچه برخوردار هستند، شرکت سازنده از گیربکس هشت سرعته اتوماتیک بهره گرفت. گیربکسی که قدرت به دو چرخ جلو انتقال می‌دهد.

فیدلیتی پرایم

با تمام این اوصاف قیمت بین المللی جتور X70 در تریم Journey بیش از ۱۸ هزار دلار اعلام شد. تریم Travel و Sport‌ نیز به ترتیب ۲۳ هزار و ۲۳.۷ هزار دلار هستند. جتور ایکس 70 خودرویی کراس اوور و جذاب بوده که بزودی راهی بازار خواهد شد. این محصول بهمن موتور همانطور که پیشتر گفته شد، ظرفیت حمل 7 سرنشین را به لطف 7 صندلی داراست. بهمن موتور فیدیلیتی 5 نفره هم به فروش می‌رساند و این گزینه برای خانواده‌های پرجمعیت گزینه مناسبی خواهد بود.

تاریخ عرضه در بازار ایران

بهمن موتور مشخص نکرده چه زمانی جتور ایکس 70 را روانه بازار ایران می‌کند، اما انتظار داریم با قیمتی بیش از 2 میلیارد تومان در سال جاری راهی بازار کشورمان شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید