آیفون‌های اولد 5.8 و 6.4 اینچی؛ ارمغان اپل برای سال آینده

    کد خبر :95852

گزارشی که در روز پنج‌شنبه منتشر شده، تأکید می‌کند اپل، توسعه زودهنگام نسل جدید گوشی‌های آیفون خود را با نمایشگر اولد سامسونگ آغاز کرده است.

در حالی‌که همه علاقه‌مندان برای معرفی آیفون پرچم‌دار جدید اپل در اواخر شهریور لحظه‌شماری می‌کنند، گزارش جدیدی منتشر شده است که تأیید می‌کند اپل در حال‌حاضر، نسل جدید گوشی‌های آیفون خود را توسعه می‌دهد. در همین رابطه، ادعا می‌شود که توسعه نسل جدید گوشی‌های آیفون زودتر از بازه زمانی مورد انتظار آغاز شده است و اپل به همراه سامسونگ دیسپلی و سایر زنجیره‌ی تأمین خود، روی نسل بعدی گوشی‌های آیفون کار می‌کنند.

شرکت اپل، پیش‌تر صفحه‌نمایش ۵.۲۸ و ۶.۴۶ اینچی را برای گوشی‌های آیفون خود در سال ۲۰۱۸ درنظر گرفته بود اما به‌نظر می‌رسد که افزایش تقاضا برای گوشی‌های هوشمند مجهز به نمایشگر بزرگ، باعث شده است تا کوپرتینویی‌ها به طرح‌های اولیه خود برای عرضه مدل ۵.۲ اینچی خاتمه دهند. در همین رابطه، اعلام شده است:

[حذف مدل ۵.۲۸ اینچی] بدین خاطر است که مشتریان، نمایشگر بزرگ‌ را ترجیح می‌دهند و فناوری‌هایی نظیر نمایشگر تمام‌صفحه یا بدون حاشیه وجود دارد که بدون افزایش ابعاد گوشی، امکان گنجاندن یک صفحه‌نمایش بزرگ را روی گوشی‌های هوشمند میسر خواهد کرد.

به همین جهت، اپل تصمیم گرفته است تا اندازه صفحه‌نمایش را در مدل پایه آیفون به ۵.۸۵ اینچ برساند. اگر به خاطر داشته باشید، شایعات پیشین از عرضه آیفون «پرو» یا آیفون ۸ با نمایشگر ۵.۸ اینچی خبر می‌دهند؛ هرچند، اعلام شده است تنها ۵.۱ اینچ از صفحه‌نمایش در دسترس کاربر خواهد بود و باقی آن به دکمه‌های نرم‌افزاری در زیر نمایشگر اختصاص می‌یابد. با فرض صحت این شایعه، اپل علاوه‌بر آیفون ۸، دو آیفون دیگر را نیز با نمایشگر اولد در سال ۲۰۱۸ به فروش خواهد رساند؛ هرچند، Korean Herald جزئیات چندانی را پیرامون مدل سوم ارائه نداده است.

گمان می‌رود شرکت سامسونگ دیسپلی، تنها تأمین‌کننده اولد برای گوشی‌های آیفون باشد؛ سامسونگ دیسپلی، تنها سازنده‌ای است که در حال‌حاضر می‌تواند به صورت گسترده پنل اولد تولید کند. شرکت‌هایی مانند ال‌جی و شارپ که به تولید پنل‌های اولد علاقه نشان داده‌اند، هنوز برای دریافت سفارش گسترده آمادگی ندارند و روی بهبود زیرساخت‌ها به منظور تولید پنل نمایشگر اولد کار می‌کنند. با اینکه برای بحث پیرامون آیفون‌های ۲۰۱۸ کمی زود به‌نظر می‌رسد و انتشار این شایعات در حالی است که هنوز آیفون پرچم‌دار امسال اپل با نمایشگر اولد معرفی و عرضه نشده؛ باید اشاره کرد که نزدیک به یک سال و نیم قبل، اولین شایعات از آیفون ۸ در ماه مارس ۲۰۱۶ منتشر شد. به همین جهت، ممکن است این گمانه‌زنی‌ها صحت داشته باشد.

با وجود اینکه اپل برای سال آینده دو گوشی با پنل اولد عرضه خواهد کرد؛ امسال آیفون ۸ تنها محصول این سازنده است که با نمایشگر اولد معرفی می‌شود. این مدل از طراحی تمام صفحه برخوردار است و با توجه به ارسال دعوت‌نامه‌های مربوط به مراسم اپل، انتظار می‌رود آیفون ۸ به همراه دو گوشی آیفون ۷ اس و آیفون ۷ اس پلاس در ۲۱ شهریور به صورت رسمی معرفی شود.

نظر شما در رابطه با اندازه احتمالی آیفون‌های جدید چیست؟ آیا مایل هستید گوشی آیفون با نمایشگر ۶.۴ اینچی خریداری کنید؟

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید