نشنال اینترست: ایران قادر به مقابله با نیروی دریایی آمریکا نیست/ دیلی تایمز: ایران و پاکستان درباره صلح افغانستان گفتگو می کنند/ اورشلیم پست: ایران دخالت در حملات عراق را انکار کرد/ اسپوتنیک: سپاه شهر موشکی جدید خود را نمایش داد

    کد خبر :793886

«بازتاب» سعادت شریفی پور – رسانه‌های معتبر خارجی در ساعات گذشته از تحولات و رویدادهای مرتبط با ایران غافل نبوده و مطالب قابل‌تأملی را پیرامون مسائل مرتبط با ایران به رشته تحریر درآوردند مثل نشریه نشنال اینترست، روزنامه دیلی تایمز، روزنامه اورشلیم پست، خبرگزاری اسپوتنیک که با تأکید بر موضوعاتی چون جدیدترین مینی زیردریایی ایران، ایران و پاکستان پیش از کنفرانس مسکو درباره صلح افغانستان گفتگو می کنند،  ایران دخالت در حملات عراق را انکار کرد، سپاه شهر موشکی جدید خود را نمایش داد، نوشتند.

در ادامه به‌اختصار به اهم مطالبی که در 24 ساعت گذشته در مورد ایران در رسانه‌های معتبر خارجی منتشرشده است، اشاره می‌کنیم.

نشنال اینترست: ایران قادر به مقابله با نیروی دریایی آمریکا نیست 

تسلیحات ساخت ایران برای رسانه هایی که در حوزه توان نظامی و مسائل مرتبط با آن فعال هستند بسیار جذاب بوده و هست، زیرا این تجهیزات و تسلیحات به نحوی طراحی و ساخته می شوند که دارای قابلیت های عملیاتی خاص در جغرافیای عمل نیروهای مسلح ایران هستند.

در همین باره نشریه نشنال اینترست در مطلبی با عنوان «قایق کوچک، دردسر بزرگ: با جدیدترین مینی زیردریایی ایران آشنا شوید» درباره مینی زیردریایی کوچک و پرکاربرد ایرانی نوشت: تهران دوست دارد از زیردریایی های کوچک در آب های کم ­عمق خود استفاده کند زیرا ناوگان دریایی سایر کشورها قایق های بزرگی دارند که به راحتی نمی توانند به آنجا بروند.

در ادامه این رسانه آورده است: ایران دوست دارد تجهیزات جدید بسازد، از پهپاد تا زیردریایی و قایق، ایران تصاویری از برخی تجهیزات جدید دریایی منتشر کرده است از جمله یک زیردریایی عجیب و غریب که ممکن است بدون سرنشین باشد.

در پایان این نشریه این طور نتیجه می گیرد که ایران نمی تواند با نیروی دریایی آمریکا به مقابله بپردازد اما با دستیابی به تکنولوژی ساخت زیردریایی بدون سرنشین می تواند به نحو موثری بر نبرد تاثیرگذار باشد.

دیلی تایمز: ایران و پاکستان درباره صلح افغانستان گفتگو می کنند

صلح در افغانستان مسئله ای است که در دوسال آخر دولت دونالد ترامپ به عنوان یک پرونده مهم در سیاست خارجی آمریکا مورد توجه قرار گرفت. جمهوری اسلامی ایران با توجه به نادرست دانستن روند صلح به شیوه آمریکایی با آن همراه نشد؛ اکنون ابتکارهای منطقه ای برای صلح در افغانستان درحال پدید آمدن است.

روزنامه دیلی تایمز در همین باره نوشت: ایران و پاکستان مذاکرات سطح بالایی را در مورد همکاری برای پیشبرد روند صلح افغانستان و ایجاد رویکرد مشترک در کنفرانس آینده صلح افغانستان، انجام داده اند.

این روزنامه ادامه این طور ادامه می دهد که این مذاکرات بین نماینده ویژه پاکستان در موضوع افغانستان و وزیر امورخارجه ایران انجام شده است.

درپایان می افزاید: این امیدواری وجود دارد که با همکاری کشورهای منطقه، صلح در افغانستان یک شکل منطقی و مفید به خود بگیرد.

اورشلیم پست: ایران دخالت در حملات عراق را انکار کرد

حملات راکتی و موشکی به نیروهای آمریکایی در عراق به صورت مداوم وجود دارد، دولت ایالات متحده و برخی از کشورهای منطقه ایران را حامی این حملات می دانند.

در همین باره روزنامه اورشلیم پست نوشت: ایران درباره حمله های اخیر در عراق می گوید ما نبودیم. ایران هرگونه دخالت در حملات اخیر علیه پایگاه های نظامی اشغال شده توسط ایالات متحده در خاک عراق را انکار کرده است.

این روزنامه در ادامه به نامه سفیر ایران در سازمان ملل به دبیرکل اشاره می کند که در آن ایران مدعی است که طرف آمریکایی سعی دارد ایران را در حملات عراق مقصر جلوه دهد.

این روزنامه در پایان علی رغم مواضع اعلامی مقامات ایرانی، مدعی است ایران درحال به آتش کشیدن منطقه است و این کار را در یمن و عراق با حمله به عربستان سعودی و آمریکا انجام می دهد.

اسپوتنیک: سپاه شهر موشکی جدید خود را نمایش داد

در روزهای اخیر اخباری درباره شهرهای موشکی سپاه پاسداران منتشر شده است. این بخش از توان جمهوری اسلامی ایران همواره مورد توجه رسانه ها بوده است که به علت ماهیت پنهان آن است.

خبرگزاری اسپوتیک به این موضوع پرداخته است و نوشت: ایران مکان های زیادی در اختیار دارد که در آن ها موشک ها و پرتابگرهای فراوانی را ذخیره کرده است.

این خبرگزاری از وجود شهرهای موشکی زیرزمینی در ایران خبرداده است و آن ها را انبارهای موشکی خاص می داند. دو ویژگی مهم مقاوم بودن در مقابل جنگ الکترونیک و بومی بودن تجهیزات، از مشخصه های بارز این شهرها است.

این خبرگزاری این طور نتیجه می گیرد که ایران به علت تحریم های تسلیحاتی مجبور به تولید سلاح گرم کوچک، کشتی های جنگی، موشک، پرتابگر، جنگنده و هواپیماهای بدون سرنشین شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید