6 کاراکتر جدید مهمان انیمیشن محبوب «شکرستان»
تهیهکننده «شکرستان» از اضافه شدن ۶ کاراکتر جدید به سری در دست ساخت این برنامه تلویزیونی خبر داد.
مسعود صفوی تهیهکننده برنامه تلویزیونی «شکرستان» با حضور در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها گفت: گرچه حوزه انیمیشن با افت و خیزهای بسیاری همراه است، اما بچههای حوزه انیمیشن چند کار خوب در دست انجام دارند که برای نیمه دوم سال ساخته می شود.
وی ادامه داد: همچنین در مرحله پیش تولید ۱۰۴ قسمت جدید «شکرستان» هستیم که تا امروز ۶ کاراکتر جدید به کار اضافه شده است که اینها بر اساس ۶ تیپ اجتماعی که در سال های اخیر در جامعه بیشتر دیده می شوند، خلق شده اند و شخصیت های کلیدی این سری برنامه هستند.
این تهیه کننده درباره پروژه دیگری که در دست ساخت دارد اینگونه بیان کرد: در حال حاضر یک سری کار ۹۰ ثانیه ای هم بر اساس چهار شخصیت که به مسایل دیجیتال و دنیای فنآوری می پردازند برای فضای مجازی تولید می کنم که پنج قسمت آن تا به حال تولید شده است.
صفوی همچنین به تهیه یک پروژه جدید سینمایی نیز اشاره کرد و گفت: به زودی تولید یک پروژه سینمایی انیمیشن را هم شروع می کنیم که فیلمنامه اش با نام «گروه نجات» دو سال پیش در جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان اول شده بود.
وی با تاکید بر اینکه با تجربه چندین ساله از فعالیت در حوزه انیمیشن می گوید این پروژه سینمایی قابلیت جهانی شدن را دارد، بیان کرد: من سال ها انیمیشنهای طنز و خندهدار تولید کردم ولی دوست داشتم یک انیمیشن در حوزه حادثه ای و سوپر قهرمانی هم برای بچه ها تولید کنم که «گروه نجات» در این ژانر است.
تهیه کننده «شکرستان» در پاسخ به این پرسش که انیمیشن در دنیا در همه حوزه ها خصوصا در امر آموزش ورود می کند اما حوزه های بسیاری در کشور ما سراغ انیمیشن نمی روند، اظهار کرد: به دو دلیل در دنیا حوزه ها و صنایع مختلف سراغ انیمیشن می روند؛ یکی از دلایل این است که چه در حوزه تبلیغات و چه حوزه آموزش خصوصا هر بازیگری که برای کار بیاورند مخاطب یک پیش زمینه ای از آن فرد نزد خود دارد که روی موضوع اثر می گذارد. دومین دلیل هم این است که وقتی نقاشی با هر تکنیکی روی صفحه موبایل شما یا روی صفحه تلویزیون می آید در واقع به ناخوداگاه و کودکی شما تلنگر می زند و آن خودآگاه عاقل را عقب می زند و شما را مجبور می کند تسلیم آن تبلیغات یا فضای آموزشی بشوی.
صفوی در پایان عنوان کرد: در ایران چون ما یک آفت به نام آفت «زیر پله» داریم انیمیشن و اهمیتش به حاشیه رفته است. آفت زیر پله یعنی به وجود آمدن آدم ها یا شرکت هایی که نصف قیمت یک فرد حرفه ای را پیشنهاد می دهند و نه کیفیت برایشان اهمیت دارد و نه حتی اتمام یک کار. این باعث می شود نتیجه کار مورد پسند سفارشدهنده نشود و آن کار را به کل فعالیت یک حوزه تعمیم دهد. باید این فرهنگ در جامعه جا بیفتد که وقتی ما برای انتخاب پزشک، فارغ از میزان دستمزدش سراغ بهترین ها می رویم باید برای تغذیه روح و روان کودکانمان یا تبلیغات و… نیز نزد بهترین ها برویم و هزینه کنیم.