طراحی نسل بعدی فیات پاندا دوست داشتنی فاش شد

  • خودرو
  • سه شنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ ۱۰:۳۰
    کد خبر :1014872
فیات پاندا

فیات پاندا یکی از قدیمی‌ترین خودروهای مینی ون بازار اروپا بوده که از سال 2011 به تولید می‌رسد. حال انتظار داریم برند مورد اشاره بزودی مدل 2024 آن را معرفی کند.

بازتاب- خوشبختانه، جایگزینی در راه است و عرضه آن در سال آینده تایید شده. به طور دقیق‌تر، ما آن را در 11 جولای 2024 یا 21 تیر 403 مشاهده خواهیم کرد، زمانی که خودروساز ایتالیایی زیربرند Stellantis صد و بیست و پنجمین سالگرد خود را جشن می‌گیرد. در همین حال، تصویر رندر این مدل فاش شده است.

به خاطر داشته باشید که فیات پیشتر چهارمین نسخه از خودروی ساب کامپکت خود را با Centoventi به نمایش درآورد. با این حال، این کانسپت در حال حاضر بیش از چهار سال از عمر آن می‌گذرد و در مارس 2019 در نمایشگاه خودرو ژنو به نمایش درآمد. باید دید که آیا برخی از نشانه‌های طراحی آن بر روی نسل چهارم پاندا که در اینجا مشاهده می‌شود، خواهد آمد یا ظاهری کاملاً متفاوت خواهد داشت.

در هر صورت، رسانه Motor1.com ایتالیا گزارش داده‌اند که فیات قصد دارد خودرو را به میزان قابل توجهی بزرگ‌تر کند، احتمالاً تا حدود چهار متر (157.4 اینچ) کشیده شود. برای مقایسه، پاندای قبلی که امروز به فروش می‌رسد کمتر از 3.7 متر (145.6 اینچ) طول دارد. حتی با افزایش ابعاد، مدل جدید کوچک‌تر از 600 رونمایی شده اخیر باقی خواهد ماند.

باید بیان داشت که پاندا 2024 احتمالا دارای پلتفرم e-CMP2 مورد استفاده در مدل Seicento باشد، که خود از نظر مکانیکی به جیپ Avenger و یک مدل مشابه آلفارومئو در آینده مرتبط است. فیات احتمالاً نسخه کاملاً الکتریکی را تبلیغ خواهد کرد، اما باید یک مدل هیبریدی ملایم مبتنی بر یک موتور بنزینی کوچک نیز وجود داشته باشد. در مورد Avenger، می‌توان آن را با یک پیشرانه 1.2 لیتری توربوشارژ سه سیلندر با باتری 48 ولت همراه دانست.

پیش‌بینی می‌شود که پاندا صرفاً برقی بسیار ارزان باشد، زیرا مدیرعامل فیات، اولیویه فرانسوا اخیراً اعلام کرد که قیمت آن کمتر از 25000 یورو خواهد بود. این می‌تواند آن را به جایگزینی مطلوب برای Dacia Spring اما با نشانه‌های طراحی ناهموار شبیه به Sandero Stepway تبدیل کند. در حالی که Centoventi به عنوان خودرویی الکتریکی تبلیغ می‌شد، این مورد در پاندا جدید صدق نمی‌کند زیرا هدف اصلی این است که خودروی برقی مقرون به صرفه باشد.

در اینجا امیدواریم یک نوع چهار چرخ متحرک دیگر وجود داشته باشد زیرا فیات سنت طولانی در فروش پانداهای مجهز به قوای محرکه AWD دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید