هر آنچه درباره سوپراسپرت 2024 آلفارومئو می دانیم

    کد خبر :1008684
سوپراسپرت 2024

آلفارومئو در طول تاریخ فعالیت خود، خودروهای اسپرت حماسی متعددی ساخته و اگر به اوایل دهه 1930 بازگردیم، می‌توانیم  C 2300 Monza را نام ببریم و در مدت زمان‌های دیگر سایر سوپراسپرت‌ها را.

بازتاب-در سوی دیگر دهه 1960 خودرو 33 Stradale از راه رسید. سال‌ها بعد نیز آلفارومئو 8سی و 4 سی از راه رسیدند و موردتوجه قرار گرفتند. اما تقریباً 10 سال از عرضه آلفا 4C به بازار می‌گذرد. گذشته از آن GTA و GTAm نیز به بازار رسیدند و اساساً نسخه‌های ارتقا یافته جولیا با قدرت بیشتر بودند. با این حال، خبر خوبی وجود دارد مبنی بر اینکه یک سوپراسپرت کاملاً سفارشی آلفارومئو در آینده از راه خواهد رسید. تنها در چند هفته آینده، ممکن است این مدل معرفی شود.

 

سوپراسپرت 2024

این مدل چه طراحی خواهد داشت؟

با توجه به اینکه ما فقط یک تیزر از سوپراسپرت جدید آلفا دیده‌ایم، پیش بینی شما در مورد شکل ظاهری آن به خوبی قابل حدس است. براساس تصاویر رندر شده، سوپراسپرت نسل بعدی دارای طراحی تهاجمی با جلوپنجره الماسی شکل و چراغ‌های باریک بزرگ در جلو بوده که کشیده شدند.

آلفارومئو قصد داشته در نسل بعدی سوپراسپرت خود عناصر طراحی برخی مدل‌های موجود چون Tonale، خودرو سوپراسپرت 33 Stradale و برخی دیگر را به کار گیرد. مدیر عامل آلفارومئو، ژان فیلیپ ایمپاراتو، این سوپراسپرت جدید را «نماد، فوق‌العاده و قابل تشخیص کمپانی» توصیف کرد و گفت که حتی باید «چیزی باشد که بتوانم 8C را در موزه Arese کنار بگذاریم».

فضای داخلی احتمالا ساده و تاثیرگذار خواهد بود و اطلاعات کافی در دست نیست. پیش بینی شده که شامل متریال باکیفیت و طراحی ترکیب مدرن و مینیمالیستی باشیم.

 

چه نام دارد؟

می توان آن را آلفارومئو 6C نامید. با توجه به اینکه 4C دارای یک چهار سیلندر و 8C دارای یک هشت سیلندر بود، وجود پیشرانه شش سیلندر این مدل می‌تواند با نام 6C بسیار هم‌خوانی داشته باشد.

 

سوپراسپرت 2024

 

در زیر کاپوت آن چه خبر خواهد بود؟

آلفارومئو بیشتر خط تولید خود را الکتریکی می‌کند و نقشه راهی برای حرکت به سمت الکتریکی کامل به چشم می‌خورد. با این حال، این سوپراسپرت جدید احتمالا آخرین محصول بنزینی آلفارومئو است.

برخی گزارش‌ها به موتور 2.9 لیتری V6 توربوشارژ دوقلو جولیا اشاره می‌کنند که کاملاً بر اساس آنچه قبلاً از آن موتور دیده‌ایم است. پیشرانه هیبریدی بعید بوده، اما الکتریکی سازی سبک که از مدل‌هایی مانند Tonale الگو گرفته باشد، دور از انتظار نیست.

 

چه زمانی از راه خواهد رسید؟

سوپراسپرت جدید آلفارومئو در 30 آگوست یا 8 شهریور مصادف با مسابقات فرمول 1 ایتالیا GP 2023 در مونزا همان آخر هفته به طور رسمی رونمایی می‌شود. آلفا تا سال 2026 پنج مدل جدید برای ایالات متحده و سایر بازارهای بزرگ برنامه‌ریزی کرده است که Tonale اولین در این سری خواهد بود و سایر ‌شاسی بلندهای بزرگ و کوچک هم به دنبال این سوپراسپرت از راه خواهند رسید.

 

سوپراسپرت 2024

 

 

قیمت آن چقدر است؟

آلفارومئو 8C در زمان جدید بیش از 300000 دلار قیمت دارد. GTA با نرخ تبدیل فعلی از حدود 200000 دلار شروع شد. با این حال، آلفا 4C زمانی که عرضه شد کمی بیش از 50000 دلار بود. با این ارقام متفاوت قیمت، حتی پیش بینی کردن درباره قیمت سوپراسپرت جدید به شدت دشوار است.

اگر آلفارومئو در قیمت گذاری به مازراتی یکی از شرکا خود توجه کند، این برند ایتالیایی نیز قیمت پایه 212000 دلاری برای MC20 در نظر گرفت، شاید آلفارومئو سوپراسپرت خود را با توجه به همین قیمت گذاری‌ها ارائه دهد. البته قیمت اهمیتی ندارد زیرا برندهای بزرگ به سرعت موجودی خود را به اتمام می‌رسانند.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید