کوالکام فناوری شارژ سریع را بی‌سیم می‌کند

    کد خبر :496080

کوالکام در تلاش است تا فناوری شارژ سریع خود را به دنیای شارژرهای بی‌سیم نیز گسترش دهد و این تکنولوژی محدود به شارژرهای سیمی نباشد.

فناوری شارژ سریع کوالکام از جمله‌ی پرکاربردترین فناوری‌های شارژ است که این روزها می‌توان در اغلب گوشی‌های هوشمند مجهز به تراشه‌های اسنپدراگون یافت. کوالکام تا امروز تمرکز خود را برای توسعه‌ی فناوری شارژ سریع در شارژرهای سیمی قرار داده بود، حال آنکه این شرکت در پی آن است تا این فناوری را به دنیای شارژر‌های بی‌سیم نیز منتقل کند. براساس اطلاعات ارائه‌شده توسط کوالکام در جریان کنفرانس این شرکت طی MWC 2019، این شرکت در نظر دارد تا نسخه‌ای از فناوری شارژ سریع خود را برای شارژرهای بی‌سیم ارائه کند.

کوالکام در پی آن است تا پدهای شارژ بی‌سیم منطبق بر استانداردهای این شرکت تنها عاملی برای انتقال سریع انرژی و شارژ شدن سریع نباشند، بلکه فرایند شارژ شدن باید با ایمنی و اطمینان کامل به انجام برسد. به این معنی که شارژرهای توسعه یافته براساس استانداردهای کوالکام نباید داغ شده و همچنین گوشی در حال شارژ را نیز گرم کنند.

کوالکام در پی آن نیست تا با عرضه‌ی فناوری جدید خود جای شارژرهای Qi را بگیرد. براساس اطلاعات ارائه‌شده، کوالکام در نظر دارد تا با ارائه‌ی استاندارد جدید خود، شارژرهایی با رعایت هر دو استاندارد شارژ سریع کوالکام و هچنین Qi راهی بازار شوند.

انتظار می‌رود اولین محصولات منطبق بر فناوری کوالکام توسط شیائومی راهی بازار شود. البته استفاده از این فناوری توسط سایر شرکت‌ها قدری به طول خواهد انجامید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید