رشد ۸۰ درصدی قیمت مسکن از ۹۵ تاکنون

    کد خبر :454757

در حالی که رشد متوسط قیمت هر متر مسکن در تهران در ۹ ماه ۹۶ نسبت به ۹۵ تنها ۷.۴ درصدی بود، اما این شاخص در ۹ ماه ۹۷ نسبت به ۹۶ با رشد ۶۲.۶ درصدی روبه رو بوده است.

به گزارش مهر، بر اساس اعلام بانک مرکزی در خصوص بازار مسکن شهر تهران در ۹ ماهه ابتدایی امسال، ۹۷ هزار و ۹۰۰ فقره معامله مسکن به ثبت رسیده است.

این در حالی است که بر اساس اعلام دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی در ۹ ماهه ابتدایی سال گذشته ۱۳۳ هزار و ۹۲۷ فقره معامله مسکن انجام شده بود.

براین اساس، آمار تعداد معاملات دو مرجع رسمی کشور، یعنی بانک مرکزی و وزارت راه و شهرسازی، ۳۴ هزار و ۲۷ فقره معامله یا به تعبیری ۳۵ درصد اختلاف وجود دارد.

براساس گزارش تازه بانک مرکزی، در ۹ ماهه سال ۱۳۹۶ نسبت به ۹ ماهه سال ۱۳۹۵ تعداد معاملات مسکن ۱۲.۶ درصد رشد داشت اما این شاخص در ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۵.۶ درصد کاهش داشته است.

متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در ۹ ماهه امسال بر اساس اعلام دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی، ۷ میلیون و ۵۶۱ هزار تومان برآورد شده است.

همچنین بر اساس اعلام این دفتر، میانگین قیمت هر متر مربع مسکن در ۹ ماهه نخست سال گذشته ۴ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان بوده است.

بنابراین متوسط قیمت مسکن در ۹ ماهه سال ۱۳۹۷ نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۶ رشد ۶۲.۶ درصدی نشان می دهد. این در حالی است که متوسط قیمت مسکن در ۹ ماهه نخست سال ۹۶ نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن (۱۳۹۵) تنها ۷.۴ درصد رشد داشته است.

به عبارت دیگر قیمت مسکن از سال ۹۵ تا کنون دقیقا ۸۰ درصد رشد داشته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید