نگاه ساده انگارانه و خطرناک وزیر به نحوه حل مشکلات مدارس/ با این نگاه وزیر، سلامتی دانش آموزان در معرض خطر است!

    کد خبر :881856

یوسف نوری- وزیر آموزش و پرورش کشورمان در بازدید اخیر خود از مناطق سیل‌زده جنوب کرمان، هنگام برخورد با یک مدرسه که سیل آن را احاطه کرده بود، دستوری عجیب صادر کرد؛ دستوری که حالا در فضای مجازی با واکنش های قابل تأملی رو به رو شده و بسیاری را نگران نوع نگاه مدیر ارشد وزارت آموزش و پرورش نحوه اصلاح زیرساخت های مدارس کرده است.

«بازتاب»؛ آرش خداپرست- وزیر آموزش و پرورش که برای بازدید از مدارس سیل‌زده به جنوب کرمان سفر کرد، در جریان بازدید از یک مدرسه که به واسطه سیل دچار آبگرفتگی شده است، نسخه عجیبی برای بازگشایی مدرسه صادر کرد.

نوری در این بازدید در منطقه منوجان کرمان، هنگام مواجهه با یک مدرسه سیل‌زده که آب راه ووردی به مدرسه را بسته بود و معلوم هم نیست آب به خود مدرسه هم وارد شده است یا نه، دستوری داد تا با صدتا دویست‌تا بلوک فضایی فراهم کنند تا دانش آموزان بتوانند وارد مدرسه شوند.

همانطور که اشاره شد، این دستور که اکنون فیلم آن نیز در شبکه های اجتماعی منتشر شده و دست به دست می شود، یک دستور ساده انگارانه و بدتر از آن فی البداهه و بدون توجه به عواقب و ابعاد بحرانی است که رقم خورده است.

همین مسئله حالا در شبکه های اجتماعی به همره بازخوردهای منفی فراوانی در حال بازنشر است.

به طور مثال یکی از کاربران در این باره در توئیتر نوشت: «‏وزیر آموزش و پرورش در بازديد از مدارس سيلزده به مديران آموزش كرمان و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور می گويد:صدتا ‌بلوك بذارید بچه‌ها بروند داخل. حاجى هيچى نميخواد.

اين وزير آموزش و پرورش كشور است.كسى كه بايد به امنيت دانش آموز در كلاس درس توجه كند. به زبان خودش بايد گفت حاجى مگه جنگه»

شاید خود آقای وزیر، همراهان و حتی برخی خوانندگان این نوع گزارش ها و انتقادات از حجم واکنش های منفی تعجب کرده باشند، چرا که موضوع مربوط به یک مدرسه آن هم در یک شهرستان کوچک است و نباید اینقدر ابعاد گسترده پیدا کند.

اما اگر از زاویه دیگری به آن نگاه کنیم، ماجرا از آن چیزی که احساس می کنیم خطرناک تر است.

به ویژه به این دلیل که می دانیم در همه سال های گذشته بارها مدارس به واسطه همین نگاه های ساده انگارانه با پیامدهای خسارت باری رو به رو شده اند که یکی از مصادیق بسیار بارز و شفاف آن حادثه ای بود که در آذرماه سال 1391 در روستای شین آباد شهرستان پیرانشهر رخ داد.

مجموعه حوادثی که بارها و بارها به واسطه همین نگاه های ساده انگارانه رقم خورده و جان بسیاری از دانش آموزان را در مقاطع مختلف تاریخی به خطر انداخته است.

حالا و در حالی که باید منتظر اصلاح رویه های غلط و خطرناک گذشته و استقرار یک مدیریت هوشمندانه و عاقلانه در وزارت آموزش و پرورش باشیم، باز هم مشاهده می شود که این بار شخص اول وزارت با یک نگاه عجیب و ترسناک به حل بحران هایی چون سیل ورود می کند و نگاه می کند.

از آنجا که این نوع نگاه می تواند در حوزه های دیگر مثل ساخت و ساز و نوسازی مدارس و نیز  در مسائل تفریحی و بهداشتی دانش آموزان تسری پیدا کند، نگرانی های زیادی را رقم زده که قطعاً وارد هستند و باید روی آنها تمرکز جدی داشته باشیم.

وزیری که می خواهد با 100 یا 200 بلوک و از میان معابر آب گرفته دانش آموزان را راهی مدرسه کند، چه بسا در پی آن باشد تا برای تسریع در امور بسیاری از مدارس را نیز بدون رعایت نکات فنی مهندسی افتتاح کند و دانش آموزان را به مراسم های تفریحی اعزام کند که نکات ایمنی در آنها چندان رعایت نشده است.

1
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. م گفت:

    وزیری که جلو دوربین این کارها و یا گفتاری را انجام میدهد که بستون نظام وابروی نظام لطمه بزند بایستی برکناربشود. م

دیدگاهتان را بنویسید