رونمایی از لامبورگینی SC63 LMDh برای مسابقات لمانز

    کد خبر :1008196
لامبورگینی SC63 LMDh

شرکت لامبورگینی به تازگی خودرو مسابقه‌ای لمانز را با نام SC63 LMDh رونمایی کرد که در نگاه نخست به نظر نمی‌رسد از این برند ایتالیایی بوده اما چراغ‌های خاص آن گویا همه چیز است.

بازتاب- مسابقات LMDh قوانینی دارند و خودروهایی که برای این مسابقات تولید می‌شوند باید تحت همین قوانین توسعه پیدا کنند. محصول جدید لامبورگینی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و با چراغ‌های باریک شبیه به محصولات آینده این شرکت شد. اتومبیل‌های مسابقه‌ای مطمئناً بال فوق العاده و باله دم عمودی در عقب دارند و در این مدل نیز دیده می‌شود. بدنه به رنگ سبز و مشکی بوده اما در دامنه خودرو پرچم ایتالیا را به وضوح می‌توان مشاهده کرد.

 لامبورگینی SC63 LMDh

این همان اتومبیل مسابقه‌ای است که لامبورگینی ماه‌ها به آن اشاره کرده بود.  ممکن است در یک نگاه شبیه Lambo به نظر نرسد، اما همانطور که گفته شد، نشانه‌های ظاهری آشنا همچون چراغ Y شکل را به جرات می‌توان مشاهده کرد. شاسی مونوکوک از Liger بوده و طبق قوانین LMDh تمامی خودروها چنین ویژگی دارند. گروه طراحی Centro Stile لامبورگینی اجزای کاربردی را با کانال‌های NACA به سبک Countach، قوس چرخ‌های Revuelto و سایر موارد ترکیب کرد.

قوت بخشیدن به این خودرو توسط یک پیشرانه کاملا جدید صورت می‌گیرد. موتوری  که به طور خاص برای مسابقه ساخته شده و از نوع 3.8 لیتری هشت سیلندر توربوشارژ دوقلو است. این پیشرانه دارای توربوهایی بوده که در خارج از موتور برای خنک کردن، نگهداری و توزیع وزن بهتر تعبیه شدند.

به ما گفته نشده که موتور به تنهایی چندان قدرت تولید می کند، اما با سیستم هیبریدی اجباری کلاس، مجموع خروجی حداکثر 671 اسب بخار است. اجزای هیبریدی شامل یک موتور ژنراتور و باتری با واحد کنترل الکترونیکی بوش می‌شود. یک گیربکس معمولی در بین تمام خودروهای LMDh استفاده می‌شود، اما لامبورگینی نسبت‌های دنده‌ای را تنظیم کرد تا به بهترین وجه با اهداف آن مطابقت داشته باشد.

 لامبورگینی SC63 LMDh

دو خودرو مسابقه‌ای SC63 در نهایت به پیست خواهند رسید. این مدل‌ها در مسابقات قهرمانی استقامت جهانی FIA برای سال 2024 حضور پیدا می‌کنند و دیگری برای رویدادهای قهرمانی استقامت آمریکای شمالی به IMSA می‌رود. آنها بخشی از تیم Iron Lynx هستند که پیشتر تجربه لامبورگینی با Huracan GT3 Evo 2 در IMSA و سری GT World Challenge Europe را دارند.

استفان وینکلمن، مدیرعامل لامبورگینی گفت:

SC63 پیشرفته‌ترین خودروی مسابقه‌ای است که تا کنون توسط لامبورگینی تولید شده و از نقشه راه ما Direzione Cor Tauri پیروی می‌کند که توسط این برند برای الکتریکی‌سازی طیف محصولات ما ارائه شده است. فرصت برای رقابت در برخی از بزرگ‌ترین مسابقات استقامت در جهان با یک نمونه اولیه هیبریدی با دیدگاه ما برای آینده حرکت با عملکرد بالا مطابقت دارد، همانطور که برای خودروهای قانونی جاده با راه اندازی Revuelto نشان داده شد. SC63 LMDh گامی به بالاترین رده‌ها و آینده موتوراسپورت برای Squadra Corse ما است.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید